2

تحلیلگر انگلیسی: فشار آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیشرفت در دمکراسی نیست

  • کد خبر : 331173
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

 تحلیلگر مسائل سیاسی در انگلیس تلاش‌های اخیر دولت آمریکا برای عادی سازی روابط دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را مردود دانست و گفت این فشارها پیشرفتی در دمکراسی بشمار نمی‌رود.

تحلیلگر انگلیسی: فشار آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیشرفت در دمکراسی نیست

 تحلیلگر مسائل سیاسی در انگلیس تلاش‌های اخیر دولت آمریکا برای عادی سازی روابط دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را مردود دانست و گفت این فشارها پیشرفتی در دمکراسی بشمار نمی‌رود.

‘رودنی شکسپیر’ روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحولات خیلی پیچیده‌ای در این مدت رخ داده است که در کوتاه مدت اوضاع وخیم‌تر به نظر می‌رسد ولی در دراز مدت احتمالا بهتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مرکزیت این تحولات تقویت روابط میان اسرائیل، آمریکا و دولت‌های استبدادی و شکنجه‌گر عرب دیده می‌شود که در ظاهر بلحاظ سیاسی کاملا ایمن است؛ اما به دلیل اینکه دولت‌های استبدادی در کار هستند این وضع دوام نخواهد آورد.

ترامپ در ادامه تلاش‌های ضد فلسطینی خود، روز جمعه عادی سازی روابط میان کوزوو و رژیم صهیونیستی و تعهد صربستان به انتقال سفارتش از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

آمریکا، دسامبر سال ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارتش را از تل آویو به آنجا منتقل کرد.

در همین پیوند این کشور، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

شکسپیر با بیان اینکه ادامه این وضعیت به توانمندی و تمایل آمریکا برای حمایت از رژیم‌های  شکنجه‌گر بستگی دارد، افزود؛ آمریکا نه تنها خلاف منافعش در منطقه غرب آسیا عمل، که در سطح وسیع‌تر، به رغم ادعای حمایت از دمکراسی، از نگاه دیگران عکس عمل کرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین به تحول دیگری تحت عنوان بحران اقتصاد جهانی که به گفته او در آستانه ورشکستگی است اشاره کرد که می‌تواند محاسبات سیاسی آمریکا را پریشان کند.

وی با بیان این مطالب نتیجه گرفت که هر چند آمریکا به زور روابط دولت‌های استبدادی با اسرائیل را تقویت و صربستان و کوزوو را مجبور به اقدام مشابهی کرده اما پیشرفتی در دمکراسی رخ نداده و اوضاع بر خلاف جریان تاریخ است.

پیشتر دبیرکل اتحادیه عرب هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که افتتاح سفارت صربستان و کوزوو در قدس یک اقدام باطل و محکوم است.

“احمد ابوالغیط” تصریح کرد: این گونه اقدامات در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که انتقال سفارت‌خانه کشورها به قدس را به خاطر آن که در اشغال قرار دارد، ممنوع کرده است.

این در حالیست که سران سعودی در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=331173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر