1

داعش برای ورود به سوریه از نقاط مرزی ترکیه استفاده کرده است

  • کد خبر : 192734
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

رسانه های مخالف دولت آنکارا ، افشاگری خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد اینکه گروه تروریستی داعش از ۱۹ منطقه مرزی ترکیه و بدون ممانعت دولت برای ورود به سوریه استفاده کرده اند را بازتاب داده اند.

به گزارش ایرنا، این رسانه ها روز پنجشنبه با بازتاب گسترده گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته اند، پیکارجویان خارجی عضو داعش بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی از گلوگاه های مرزی «آکچاقلعه»، «قارقامیش» و «اونجوپنار» در ترکیه به عنوان گذرگاه اصلی برای ورود به سوریه استفاده کردند.
این رسانه ها نوشته اند، اسناد مربوط به عبور جنایتکاران داعش از قلمروی ترکیه به خاک سوریه، از تارنمای خبری سوریه موسوم به زمان الوصل درز داده شده و آسوشیتدپرس نیز در تهیه گزارش خود از این اسناد استفاده کرده است.
این خبرگزاری اعلام کرده است که چهار هزار و ۳۷ سند در خصوص عبور پیکارجویان داعشی از خاک ترکیه به سوریه در بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ را در اختیار دارد.
در سه هزار و ۹۰۰ سند، نقطه عبور عوامل تروریستی داعش از مرز ترکیه مشخص شده است .بر اساس این اسناد داعش اگر چه از ۱۹ نقطه مرزی ترکیه استفاده می کرده است ولی سه نقطه را به صورت گذرگاه اصلی مورد استفاده قرار داده است.
این خبرگزاری آمریکایی گزارش داده است که اکثر پیکارجویان که از خاک ترکیه برای عبور به قلمروی سوریه استفاده کرده اند، از اروپا، شمال آفریقا، کشورهای خاورمیانه، قفقاز و کشورهای آسیای جنوبی بوده اند.

در این گزارش آمده است: شمار پیکارجویان خارجی داعش که از مسیر ترکیه برای ورود به سوریه استفاده کرده اند، حدود ۲۵ الی ۴۰ درصد کل تروریستهای داعش را تشکیل می دهند.

رسانه های ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برآورد سازمان سیا در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، داعش بین ۲۰ تا ۳۵ هزار پیکارجو داشته که نیمی از آنها پیکارجوی خارجی بوده اند، نوشتند: بر اساس گزارش آسوشیتدپرس ترکیه مدت طولانی به موضوع عبور پیکارجویان خارج از خاک این کشور به سوریه، چشم پوشی کرده است.
در عین حال، مقامات ترکیه ادعای چشم پوشی این کشور را رد کرده و با دادن آمار و ارقام مربوط به دستگیری و اخراج پیکارجویان خارجی از این کشور می گویند در واقع این کشورهای اروپایی هستند که باید توضیح دهند چرا در مورد چنین افرادی هیچ اقدام بازدارنده ای نکرده اند.

با این وجود ترکیه آشکارا بر حمایت های خود از معارضان سوری تاکید دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=192734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر