3

شکنجه برای امریکا دشمن‌تراشی می‌کند

  • کد خبر : 2025
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸

پروفسور استفن سولدز، عضو هیات علمی دانشکده روانکاوی بوستون می‌گوید که شکنجه علیه منافع ملی ایالات متحده است، چراکه دشمنان بیشتری برای این کشور به وجود می‌آورد. سولدز روز چهارشنبه (۲۵ خرداد) در گفت‌وگویی اختصاصی با پرس تی‎وی گفت: “این ایده که شکنجه ما را ایمن نگه می‌دارد، مضحک است. شکنجه کشور را ناامن‌تر می‌کند.” […]

پروفسور استفن سولدز، عضو هیات علمی دانشکده روانکاوی بوستون می‌گوید که شکنجه علیه منافع ملی ایالات متحده است، چراکه دشمنان بیشتری برای این کشور به وجود می‌آورد.

سولدز روز چهارشنبه (۲۵ خرداد) در گفت‌وگویی اختصاصی با پرس تی‎وی گفت: “این ایده که شکنجه ما را ایمن نگه می‌دارد، مضحک است. شکنجه کشور را ناامن‌تر می‌کند.”

وی این اظهارات را در واکنش به ادعاهای حامیان شکنجه که می‌گویند چنین اقداماتی به امن نگه ‌داشتن امریکا کمک می‌کند بیان کرد.

سولدز اضافه کرد: “شکنجه کارایی ندارد؛ چرا که دشمن‌تراشی می‌کند. افرادی که در عراق خدمت کرده‌اند می‌گویند، اکثریت افرادی که آن‎ها دستگیر می‌کردند می‌گفتند به خاطر ابوغریب یا گوآنتانامو است که با ایالات متحده مبارزه می‌کنند.”

این عضو هیات علمی دانشکده روانکاوی بوستون در خاتمه گفت: “بنابراین چگونه می‌توان امریکا را امن نگه داشت در حالی که هزاران هزار دشمن در سراسر جهان به خاطر کاری که انجام می‌دهیم از ما منتفر هستند؟”

این در حالی است که ماه گذشته مدارک افشا شده‌ای نشان داد که ارتش امریکا، تعدادی افراد بی‌گناه را در زندان گوآنتانامو همچنان محبوس نگه داشته و شکنجه می‌کند.

بر اساس این مدارک، امریکا تعدادی از زندانیان را که به ادعای مقامات امریکایی “زندانیان خطرناک” هستند، از این زندان آزاد کرده است؛ درحالی‌که صدها تن از افراد بی‌گناه را همچنان در این زندان نگه می‌دارد.

ارتش امریکا از مجموع ۷۷۹ زندانی که از سال ۲۰۰۲ در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی شده‎اند، تنها ۲۲۰ نفر را مرتبط با گروه‎های تروریستی و برای امنیت این کشور خطرناک معرفی کرده است.

افزون بر این، ۳۸۰ نفر از بازداشت‌شدگان نیز تحت عنوان افراد خارجی معرفی شده‎اند که به افغانستان سفر کرده‌اند، ۱۵۰ تن دیگر نیز کشاورز، راننده، آشپز و به طور کلی شهروندان بی‌گناه افغان یا پاکستانی هستند که به دلیل اشتباه در تشخیص هویت آن‌ها، سال‌ها زندان در گوآنتانامو را تحمل کرده‌اند.

این در حالی است که رادیوی ملی عمومی امریکا نیز اخیرا گزارش داد، دست‌کم مسئولان امریکایی در دو مورد از آزاد کردن زندانی‌هایی تعلل کرده‌اند که بر اساس پرونده‌های آن‌ها به بی‌گناهی و بی‌خطر بودن‌شان برای کشور امریکا اذعان شده است.

در حال حاضر ۱۷۲ نفر در این زندان به سر می‌برند که بسیاری از آن‌ها بدون هیچ جرم مشخصی طی ۹ سال گذشته محبوس بوده‌اند.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، به وعده خود در سال ۲۰۰۹ که طی آن اعلام کرده بود زندان گوانتانامو را تعطیل خواهد کرد، تا کنون عمل نکرده است.

زندان گوآنتانامو، در پایگاه دریایی امریکا در کوبا، در ژانویه ۲۰۰۲ و زمان ریاست جمهوری جرج بوش رئیس جمهور پیشین این کشور، احداث شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2025

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر