6

اقدامات خشونت آمیز از مهمترین تحولات امنیتی در عراق است.

  • کد خبر : 2052
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱

حمله بالگردهای آمریکایی به منزلی مسکونی در بصره و کشته و زخمی شدن چند نفر در اقدامات خشونت آمیز از مهمترین تحولات امنیتی امروز عراق است. به گزارش شبکه الجزیره، منابع خبری اعلام کردند بالگردهای آمریکایی با حمله به یک منزل مسکونی در بصره یک جوان را کشته و سه نفر را زخمی کردند. ارتش […]

حمله بالگردهای آمریکایی به منزلی مسکونی در بصره و کشته و زخمی شدن چند نفر در اقدامات خشونت آمیز از مهمترین تحولات امنیتی امروز عراق است.

به گزارش شبکه الجزیره، منابع خبری اعلام کردند بالگردهای آمریکایی با حمله به یک منزل مسکونی در بصره یک جوان را کشته و سه نفر را زخمی کردند.

ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای در توجیه این تجاوز نظامی به مناطق مسکونی ادعا کرد : بالگردهای نظامی آمریکا به سوی هدفی که گمان می کردند شبه نظامیان جنوب عراق در آن پناه گرفته اند حمله کردند.

از سوی دیگر یک منبع پلیس عراق اعلام کرد: چند فروند موشک کاتیوشا به یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه بین المللی بصره شلیک شده است که خبری درباره خسارات احتمالی به علت مشکلات امنیتی مخابره نشده است.

در حالی که یک مسئول آمریکایی هدف افزایش حملات در جنوب عراق را وادار کردن نیروهای آمریکایی برای خروج سریع از این کشور دانسته است، یک مقام امنیتی عراق گفت : حمله بالگردهای آمریکایی در بصره در قبال واکنش نیروهای عراقی به حملات اخیر به پایگاههایشان دچار نو امیدی شده اند و بر این باورند که عراقی ها اقدام کافی برای توقف حملات انجام نمی دهند.

خبر دیگر اینکه در دو حمله جداگانه در بغداد دو سرباز عراقی کشته شدند. در حمله افراد مسلح به یک مرکز ایست بازرسی در شرق موصل نیز دو سرباز جان باختند.

در شهر حله در صد کیلومتری جنوب بغداد بر اثر انفجار بمب، یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که با وجود گذشت هشت سال از سرنگونی صدام، عراق همچنان شاهد انفجارهای روزانه و حملات انتحاری و ترور است.

این منبع خبری به نقل از وزارت دفاع، کشور و بهداشت عراق آورده است که در ماه مه گذشته ۱۷۷ نفر در عراق کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر