1

موشک هیمونو؛ عامل بازدارنده کره جنوبی در مقابل همسایه شمالی

  • کد خبر : 206086
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

به دلیل برخی فشارها از سوی ایالات متحده آمریکا؛ کره جنوبی در حوزه برد موشک‌های بالستیک محدودیت دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک بالستیک “هیمونو” ساخت کره جنوبی است. این کشور که با کره شمالی دارای مشکلات عدیده‌ای بوده و هست و هر لحظه امکان ورود به جنگ با همسایه اتمی خود را دارد. هر دو کره از دوران پس جنگ کره تا به امروز بودجه سنگینی را صرف مسائل دفاعی می‌کنند؛ البته به دلیل برخی فشارها از سوی ایالات متحده کره جنوبی در حوزه برد موشک‌های بالستیک محدودیت دارد. آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که در صورت بروز جنگ میان دو کره؛ به هم‌پیمان جنوبی خود کمک خواهند کرد.
موشک هیمونو؛ عامل بازدارنده کره جنوبی در مقابل همسایه شمالی
درگیری‌های بین کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی به مرحله حساسی رسیده است و پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که با موشک‌های اتمی به آمریکا حمله خواهد کرد؛ حمله‌ای که نتیجه آن درگیری بین کره جنوبی و کره شمالی خواهد شد. ارتش کره‌شمالی اعلام کرد که موافقت نهایی برای حمله نظامی به آمریکا را که شامل استفاده از “سلاح هسته‌ای پیشرفته” نیز می‌شود، دریافت کرده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA) آن را منتشر کرد، اعلام کرد، رسما به واشنگتن اطلاع داده است که تهدیدات آمریکا “با ابزار تهاجمی هسته‌ای به شدت پاسخ داده خواهد شد.”
موشک هیمونو؛ عامل بازدارنده کره جنوبی در مقابل همسایه شمالی
عامل بازدارنده برای چشم‌بادامی‌های جنوبی
موشک‌های سری “هیمونو” که بر اساس موشک‌های آمریکایی “نایک هرکولس” ساخته شده و در جدیدترین مدل خود بردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر و سر جنگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم دارد. این موشک از پرتاب‌گرهای متحرک پرتاب شده و می‌تواند در هر شرایط جوی هدف خود را مورد اصابت قرار دهد.
موشک هیمونو؛ عامل بازدارنده کره جنوبی در مقابل همسایه شمالی
این موشک در حدود ۱۲ متر طول و ۵ تن وزن دارد. این موشک اطلاعات لازم خود را از واحد پرتاب همراه دریافت کرده و با استفاده سامانه پیشران سوخت جامد خود به سمت هدف حرکت می کند. البته گونه هیمونو ۳ برنامه اصلی کره جنوبی است که یک موشک کروز حساب شده و شبیه به سامانه موشکی “تام هاوک” ساخته شده و در ارتش کره جنوبی استفاده می شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206086

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر