5

ششمین جشنواره ملی زعفران برگزار شد

  • کد خبر : 20611
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹

ششمین جشنواره ملی زعفران عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان محلی و کشوری در شهرستان باخرز تایباد از توابع خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش افق از مشهد مقدس ششمین جشنواره ملی زعفران با حضور خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ، فاطمی امین معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ، اسداللهی نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت جام ، تایباد و باخرز و همچنین دیگر مسئولان منطقه ای و کشوری در تالار غدیر شهرستان باخرز صبح امروز برگزار شد.

این مراسم پس از بازدید وزیر جهاد کشاورزی از زمین های تولید زعفران با افتتاح تالار غدیر در شهرستان باخرز  آغاز شد که با خیر مقدم حسین جشمیدی فرماندار باخرز ، قرائت پیام رئیس مجلس شورای اسلامی توسط  آقای اسداللهی نماینده مردم شهرستان های تربت جام ، تایباد و باخرز و همچنین ایراد سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه یافت.

در این مراسم از زعفران‌کاران نمونه شهرستان باخرز با حضور مسئولان تقدیر و قدردانی شد که شرکت تعاونی جهان زعفران با مدیرعاملی ناصر جهانشیری از شهرستان زاوه با تولید محصول سالم و تولید ۲۶ کیلوگرم زعفران ارگانیک در هکتار که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود مقام نخست را به دست آورد.

محمدعلی محمدی از روستای کلاته نو شهرستان بردسکن با تولید ۳۰ کیلوگرم در هکتار به عنوان تولید کننده برتر مقام اول را کسب کرد.

غلامعباس هنرور با تولید ۲۸ کیلوگرم محصول زعفران در هر هکتار از شهرستان تربت جام روستای کلاته بزرگ تولیدکننده برتر معرفی و رتبه دوم را کسب کرد.

علی اکبر سالاری با تولید ۲۴ کیلوگرم در هکتار و کسب ۶۷ امتیاز از شهرستان باخرز روستای “ده برزو” به عنوان کشاورز برتر معرفی شد.

محمدحسین بخشی با تولید ۴۰ کیلوگرم در هر هکتار و امتیاز ۹/۹۷ از شهرستان فردوس روستای باغستان علیا و حمید قاسمی با تولید ۶/۲۸ کیلوگرم در هر هکتار از شهرستان قاینات روستای نوغاب پسکوه به عنوان تولید کنندگان نمونه جشنواره ملی زعفران معرفی شدند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر