3

دبیر کل ناتو از متعهد ماندن ترامپ به پیمان ناتو ابراز اطمینان کرد

  • کد خبر : 206564
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

این موضوعی است که رئیس جمهور منتخب، دونالد ترامپ به روشنی آن را در گفتگوهای تلفنی بسیاری که با من و سران اروپایی داشت، بیان کرده است. این را نیز به یاد داشته باشیم که همین چند روز پیش، کنگره آمریکا با حمایت هر دو حزب بودجه ای را برای حضور آمریکا برای اروپا تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس؛ دبیر کل ناتو در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر این پیمان در بروکسل ابراز اطمینان کرد، رئیس جمهور پیروز آمریکا به ناتو پایبند و متعهد خواهد بود.
ینس استولتنبرگ گفت: من کاملا اطمینان دارم آمریکا به ارتباط های دو سوی اقیانوس اطلس و پیمان ناتو پای بند می ماند و به تضمین های امنیتی برای اروپا متعهد خواهد بود.
وی ادامه داد: این موضوعی است که رئیس جمهور منتخب، دونالد ترامپ به روشنی آن را در گفتگوهای تلفنی بسیاری که با من و سران اروپایی داشت، بیان کرده است. این را نیز به یاد داشته باشیم که همین چند روز پیش، کنگره آمریکا با حمایت هر دو حزب بودجه ای را برای حضور آمریکا برای اروپا تصویب کرد.
دبیر کل ناتو گفت: از این رو، حمایتی فراحزبی در آمریکا برای حضور گسترده آمریکا در اروپا وجود دارد.
وی افزود: نیاز به ورود کامل اعضای غیر عضو ناتو برای تقویت دفاع اروپا وجود دارد. علت نیز این است که ما از اتحادیه اروپای قوی تر استقبال می کنیم زیرا این امر باعث تقویت ناتو و ارتباط بین دو سوی اقیانوس اطلس می شود. با توجه به اینکه همه این اقدامات در شکلی روشن و شفاف انجام می شود، باید به یاد داشته باشیم که در غرب، کانادا و آمریکا، در شمال، نروژ و ایسلند و در جنوب آلبانی و ترکیه قرار دارند. اینها اعضای ناتو هستند ولی عضو اتحادیه اروپا نیستند و به شکلی متفاوت، برای امنیت اروپا بسیار اهمیت دارند. از این رو، تا زمانی که این همکاری های نزدیک براساس رویکردی همراه با همکاری و حضور کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا وجود داشته باشد، امکان حمایت گسترده از همه کشورهای ناتو وجود دارد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: رابطه بین اتحادیه اروپا و ترکیه پیچیده است. گاه این پیچیدگی در روابط، تبدیل به روابط بغرنج نیز می‌شود.
وی افزود: با این حال همچنان تعاملاتی گسترده بین همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همه اعضای ناتو برای ایجاد ارتباط بین کشورهای اروپایی و پیمان ناتو وجود دارد. منافعی مشترک برای همه ما در یک منطقه مشترک وجود دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر