2

سرکوب های دولت بحرین علیه تظاهرکنندگان

  • کد خبر : 20957
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۵۶

گزارش تنظیم شده از بحرین حاکی است که رژیم این کشور برای فرونشاندن اعتراضات و ترساندن تظاهرکنندگان ، دستگیر شدگان را شکنجه می کرده است. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در اینترنت ، استفاده از سرکوب های شدید و شکنجه برای گرفتن اعترافات دروغین از مخالفان رژیم بحرین از روش های نیروهای پلیس و […]

گزارش تنظیم شده از بحرین حاکی است که رژیم این کشور برای فرونشاندن اعتراضات و ترساندن تظاهرکنندگان ، دستگیر شدگان را شکنجه می کرده است. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در اینترنت ، استفاده از سرکوب های شدید و شکنجه برای گرفتن اعترافات دروغین از مخالفان رژیم بحرین از روش های نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی بحرین در مقابل تظاهرات ضد دولتی بوده است.

در گزارش گروه تحقیق که از سرکوب های دولت بحرین علیه تظاهرکنندگان روز گذشته منتشر شده ، آمده است که بحرین با اعمال خشونت و شکنجه علیه مخالفان ، از خود چهره بدی را در بین کشورهای حوزه خلیج فارس بجا گذاشته است.

حمد بن عیسی ال خلیفه پادشاه بحرین در اواخر ماه ژوئن گذشته در اقدامی بی سابقه که کمتر در کشورهای عربی انجام می شود، فرمان تشکیل یک کمیته تحقیق و بازرسی مستقل برای بررسی موضوع شکنجه شدن تظاهرکنندگان مخالف و سوء رفتار علیه دستگیرشدگان را صادر کرد.

این کمیته که سرپرست آن باسیونی یک وکیل حقوق بشر مصری تبار است وظیفه داشت بی کم و کاست و با کمک تمامی دستگاههای دولتی موضوع شکنجه و سوء رفتار علیه تظاهرکنندگان را بررسی و گزارش کند.

کمیته تحقیق روز گذشته با ارائه یک گزارش پانصد صفحه ای موضوع شکنجه شدن تظاهرکنندگان مخالف دولت را تائید و اعلام کرد که می بایست با عوامل شکنجه و مسئولانی که مانع از آزادی بیان سیاسی شده اند برخورد شود.

گزارش کمیسیون تحقیق در حالی منتشر شده است که بحرین ماههاست شاهد تظاهرات و ناآرامی های سیاسی از سوی مسلمانان شیعه هوادار دموکراسی بوده است .

حاکمان سنی در بحرین که اقلیت را تشکیل می دهند با کمک نیروهای نظامی عربستان سعودی اقدام به سرکوب شیعیان معترض کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که نیروهای امنیتی و پلیس بحرین با بستن چشمان دستگیرشدگان و ضرب و شتم قرار دادن آنها بیش از حد از نیروی خود استفاده کرده اند و زندانیان را تهدید به اذیت و آزارهای جنسی می کرده اند.

در گزارش باسیونی همچنین آمده است که هیچ نشان و مدرک روشنی درباره دست داشتن ایران در تظاهرات ضد دولتی در بحرین بدست نیامده است .

در جریان تظاهرات ضد دولتی در بحرین در ماههای گذشته ، سی و پنج نفر کشته شدند ، صدها نفر دستگیر و به زندان افتادند و هزاران نفر از معترضین از کار در بخش های دولتی و خصوصی اخراج شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]