1

اختصاصی/دولت باید بتواند در برابر پروژه های نیمه تمام بدون فشار سیاسی اقدام کند/ توسعه برون توجه به عدالت و توازن منطقه ای معنایی ندارد

  • کد خبر : 210891
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اساسا توسعه در نظام اسلامی بدون توجه به عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای معنا و مفهومی ندارد.

“محمد خدابخشی” عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت درباره لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام و عدم کلنگ زنی طرح های جدی اظهار داشت: اکنون پروژه های نیمه کاره بسیاری در کشور و حتی از زمان دولت قبل باقی مانده که باید تلاش کرد هرچه زودتر تکمیل شوند.

وی ادامه داد: اما پروژه های زیرساختی در مناطق کمترتوسعه یافته از این امر مستثنی باشند زیرا توسعه در کشور باید همراه با عدالت باشد‌.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه در مناطق کمتر توسعه یافته هنوز زیرساخت ها آماده نیست، تصریح کرد: تا زمانی که زیرساخت ها اماده نشده و عدالت و توازن منطقه ای برقرار نشود، حل مشکلات بعدی مانند اشتغال امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم الیگودرز تاکید کرد: اساسا توسعه در نظام اسلامی بدون توجه به عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای معنا و مفهومی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زمانی که بعد از گذشت ۳۹ سال از عمر پربرکت انقلاب هنوز در بسیاری از مناطق روستایی و نقاط متعدد جمعیتی به جاده دسترسی ندارند، چگونه دولت می تواند سایر خدمات مانند اموزش، بهداشت و… را در اختیار این مناطق قرار دهد.

خدابخشی با اشاره به اینکه البته نمایندگان مجلس هم باید محدودیت ها و تنگناهای مالی که دولت با انها مواجه هست را در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: وکلای ملت باید اجازه دهند دولت در هرتصمیم و پروژه ای بدون فشار سیاسی و براساس نظرات کارشناسی تصمیمگیری و اقدام کند.

شایان ذکر است؛ نوبخت سخنگوی دولت در نشست امروز خود با خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های ناتمام در دولت گفت: دولت توانایی ایجاد طرح و پروژه جدید ندارد، با این حال خود را در این زمینه موظف می‌دانیم چرا که زمانی دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرده که با ۲ هزار و ۴۶ طرح نیمه‌تمام مواجه بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210891

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر