2

ترکیه در هیچ جنگی علیه ایران شرکت نمی کند

  • کد خبر : 23400
  • ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۸:۵۸

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش در هیچ گونه مداخله نظامی علیه ایران نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم مشارکت نخواهد کرد

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش در هیچ گونه مداخله نظامی علیه ایران نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم مشارکت نخواهد کرد.

خبرگزاری فارس: داوداوغلو:ترکیه در هیچ جنگی علیه ایران شرکت نمی کند

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس از ترکیه، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلویزیونی با کانال تی آر تی وان در پاسخ به سوال مجری در زمینه روابط با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که در دوران اخیر وزیر امور خارجه ایران یکی از وزرای امور خارجه است که با وی بیش از سایر همتایایش در تماس بوده و این تماس ها در شرایطی بسیار دوستانه و صمیمی و شفاف صورت گرفته است.

داوداوغلو تصریح کرد در طی نه سال گذشته هر معیاری که در نظر گرفته شود، روابط ایران و ترکیه بهترین دوران خود را سپری کرده و علیرغم تفاوت در برخی دیدگاه ها، نقاط و مواضع مشترک بیش از تفاوت ها بوده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد مداخله احتمالی نظامی در ایران نیز تاکید کرد که کشورش در هیچ گونه مداخله نظامی علیه ایران نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم مشارکت نخواهد کرد.

داوداوغلو در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و تلاش کشورش در این زمینه نیز گفت که اگر این برنامه موردی داشته باشد ترکیه بیش از سایرین تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. وی در عین حال در پاسخ به واکنش ایران به سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در خاک ترکیه نیز تاکید کرد که همان گونه که سال گذشته به اتفاق برزیل کاملا مستقل و با اراده خود به تحریم ها علیه ایران پاسخ منفی دادند، در مورد سیستم راداری سپر موشکی ناتو و آمریکا نیز به هم اندازه مستقل تصمیم گیری کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر