7

تغذیه با غذاهای کمکی در کنار شیرمادر،از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.

  • کد خبر : 2133
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸

یک متخصص گوارش کودکان گفت: تغییرات غذایی، تغذیه با غذاهای کمکی در کنار شیرمادر، پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری مهر، بهار الله ‌وردی در ششمین همایش انجمن بیماریهای گوارش و کبد کودکان که در انستیتو تغذیه ایران برگزار شد،اظهار […]

یک متخصص گوارش کودکان گفت: تغییرات غذایی، تغذیه با غذاهای کمکی در کنار شیرمادر، پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهار الله ‌وردی در ششمین همایش انجمن بیماریهای گوارش و کبد کودکان که در انستیتو تغذیه ایران برگزار شد،اظهار داشت: بیماری یبوست به قدری شایع است که پزشکان و خانواده‌ها را درگیر کرده است.

وی گفت: برحسب شرایط تغذیه‌ای و عادات غذایی، فراوانی یبوست در جوامع مختلف قابل مشاهده است البته تغییرات غذایی، تغذیه از غذاهای کمکی همراه در کنار شیر مادر و پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.

این فوق تخصص گوارش کودکان بیان داشت: کم کاری تیروئید، احتمال در عملکرد دستگاه ادرار و استفاده از بعضی از داروها می‌تواند موجب بروز یبوست در کودکان شود اتساع شکم، اختلال در رشد و گرفتاری ستون فقرات همچنین آغشته شدن لباس زیر کودک به مدفوع از معاینات بالینی به منظور تشخیص یبوست غیرحضوری در کودکان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2133

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر