4

آمریکا در حال انجام مذاکره با شبه نظامیان طالبان است.

  • کد خبر : 2311
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری رویترز، حامد کرزی، روز شنبه با بیان این موضوع برای نخستین بار به طور رسمی تائید کرد که آمریکا در حال انجام مذاکره با شبه نظامیان طالبان است. پیش از این،‌دیپلمات ها اعلام کرده بودند مذاکرات مقدماتی از ماه ها قبل بین دو طرف در جریان است. کرزی که خود حامی جدی […]

به گزارش خبرگزاری رویترز، حامد کرزی، روز شنبه با بیان این موضوع برای نخستین بار به طور رسمی تائید کرد که آمریکا در حال انجام مذاکره با شبه نظامیان طالبان است.
پیش از این،‌دیپلمات ها اعلام کرده بودند مذاکرات مقدماتی از ماه ها قبل بین دو طرف در جریان است.
کرزی که خود حامی جدی و سرسخت مذاکرات صلح محسوب می شود همواره گفته است افغانستان با گروه های شورشی در تماس است.
وی که با حضور در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران سخن می گفت،‌ افزود:‌ ‘گفت و گوهای صلح با طالبان در جریان است. نیروهای خارجی و به ویژه آمریکا نسبت به این مذاکرات خوش بین هستند.’
کرزی این اظهارت را یک روز پس از آن مطرح کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد فهرست تحریم های این سازمان علیه چهره های اصلی شبه نظامیان طالبان و شبکه القاعده را از یکدیگر جدا کرد.
پیش تر،‌ فرستادگان ویژه آمریکا در امور افغانستان می گفتند که چنین اقدامی می تواند به تشویق طالبان برای انجام گفت و گوهای صلح در این کشور کمک کند.
با وجود اینکه امید می رفت مذاکره با طالبان بتواند زیربنا و بستر سیاسی لازم برای خروج آمریکا از افغانستان را فراهم کند،‌ اما این بحث ها هنوز در مرحله ای قرار ندارند که بتوان آن ها را به عنوان عاملی در تصمیم گیری به حساب آورد.
رابرت گیتس،‌ وزیر دفاع آمریکا، نیز اوایل ماه جاری میلادی گفته بود،‌ در صورتی که نیروهای ناتو به پیش رفت های زمینی خود در افغانستان ادامه دهند و به شورشیان فشار آورند،‌ می توان تا پایان سال جاری با طالبان مذاکرات سیاسی انجام داد.
در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نیروی نظامی با شورشیان در افغانستان در حال جنگ هستند که دو سوم آن را نظامیان آمریکایی تشکیل می دهند .
این در حالی است که با چنین افزایش چشم گیری در شمار نیروهای آمریکایی و نیروی های خارجی حاضر در افغانستان تاکنون هزاران تن از مردم این کشور در حملات زمینی و هوایی نیروهای خارجی کشته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]