2

نحوه متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال

  • کد خبر : 23440
  • ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

امیدواریم بسته‌ها را تا پایان سال به تصویب مراجع مربوطه در وزارت راه و شهرسازی برسانیم.

رضا نخجوانی – رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که موافق آزادسازی نرخ سوخت و بلیت هواپیما هستم، اظهار کرد: شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده آزادسازی تدریجی است به این صورت که ابتدا باید از طریق متنوع‌سازی نرخ خدمات، اقدام شود و به دنبال آن به سمت آزادسازی کامل پیش برویم.

وی با اشاره به این‌که برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید استانداردهای ارائه خدمات تعریف و شرکت‌ها طبقه‌بندی شوند، گفت: تعداد ستاره‌های شرکت‌ها نیز باید مشخص شود تا متناسب با طبقه‌بندی و رتبه‌ای که کسب می‌کنند، مجوزهای لازم برای تعیین سطح خدمات صادر و نرخ فروش بلیت آن‌ها مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این امر تابعی از شرایط گسترده‌ و وابسته به موضوعات فنی، عملیاتی و بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی است، خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه در این راستا انجام و بسته‌ها درحال نهایی شدن است و در صورت تصویب در مراجع قانونی مربوط و اخذ مجوز، طرح به صورت کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

نخجوانی در ادامه گفت: امیدواریم بسته‌ها را تا پایان سال به تصویب مراجع مربوطه در وزارت راه و شهرسازی برسانیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت‌های هواپیمایی متفاوت هستند به صورتی که برخی شرکت‌ها با زیرساخت‌ها کامل فنی و عملیاتی کار می‌کند اما برخی دیگر با زیرساخت‌های سطحی به فعالیت می‌پردازند، این در حالی است که ایجاد زیرساخت نیازمند سرمایه‌گذاری است بنابراین زمانی که زیرساخت‌های یک شرکت ملاک قرار می‌گیرد ارزیابی وابسته به میزان سرمایه‌گذاری و اعمال مدیریت تخصصی است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به این‌که نتیجه کلیه این اقدامات منجر به تعیین نرخ‌های پایین‌تر یا بالاتر می‌شود معتقدیم نرخ بالاتر می‌تواند برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد انگیزه می‌کند تا خودشان را به سطح بالاتر ارتقا دهند و از مزایای نرخ بالاتر برخوردار شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23440

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر