4

ابلاغ نرخ های جدید بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها

  • کد خبر : 5880
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸

حمید غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شورای عالی هواپیمایی مسئولیت بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما را برعهده دارد؛ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها این امر را به شورای عالی هواپیمایی محول کرد تا بررسی‌هایی انجام شود که پس از این موافقت، نرخ‌های جدید توسط شورای عالی هواپیمایی تصویب و به […]

حمید غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شورای عالی هواپیمایی مسئولیت بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما را برعهده دارد؛ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها این امر را به شورای عالی هواپیمایی محول کرد تا بررسی‌هایی انجام شود که پس از این موافقت، نرخ‌های جدید توسط شورای عالی هواپیمایی تصویب و به ایرلاین‌ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و آزاد‌سازی قیمت‌ حامل‌های انرژی، تا مدتی قیمت بلیت انواع شقوق حمل و نقل هیچ‌گونه افزایشی نداشت.
عضو شورای عالی هواپیمایی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها قیمت سوخت هواپیما از ‌هر لیتر ۱۰۰۰ ریال به ۴ هزار ریال و نرخ سوخت قطار از هر لیتر ۱۶۵ ریال به ‌یک هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد متناسب با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و در راستای همکاری با مردم افزایش قیمت‌ها منطقی و مناسب باشد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف تصمیم بر این شد که برای جبران مابه‌التفاوت قیمت سوخت قطار از ۱۶۵ ریال به یک هزار و ۵۰۰ ریال و نیز میزان تورمی که هر ساله وجود داشت قیمت بلیت‌ها قطار‌ها به طور متوسط حدود ۱۴ درصد (بین ۹ تا ۱۹ درصد بسته به نوع مسیر) افزایش یابد.
این عضو شورای عالی هواپیمایی افزود:‌ میزان افزایش قیمت در مسیرهای مختلف توسط سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.
به گفته غوابش، شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و جبران مابه‌التفاوت قیمت سوخت خود هزینه زیادی را متحمل شده‌اند که در راستای عدم کاهش خدمات آنها به مسافران در تابستان جاری این افزایش قیمت اعمال خواهد شد.
به گزارش فارس برخی نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف با احتساب افزایش متوسط ۱۴ درصدی، به شرح زیر است:

‌تهران – کیش ۱۰۲۸۰۰ تومان‌
تهران – مشهد ۷۷۶۰۰ تومان
تهران – شیراز ۷۴۶۰۰ تومان
تهران – اصفهان ۵۵۸۰۰ تومان
تهران – تبریز ۵۹۴۰۰ تومان
شیراز – کیش ۵۵۸۰۰ تومان
مشهد – کیش ۱۲۲۶۰۰ تومان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر