2

رفع اشکالات اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده

  • کد خبر : 24606
  • ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

با اجرای طرح پزشک خانواده سالانه ۱۰ تا ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند که می‌بایستی ظرف ۴ سال به طور کامل در شهرها اجرا شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده، اشکالات و نقایص آن مشخص و مرتفع شد و در حال حاضر آماده اجرا در سراسر کشور است.

مرضیه وحید دستجردی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده سالانه ۱۰ تا ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند که می‌بایستی ظرف ۴ سال به طور کامل در شهرها اجرا شود اما به دنبال آن هستیم که این زمان را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرا منتظر هستیم تا ببینیم چقدر بودجه به این امر اختصاص پیدا می‌کند تا بر اساس آن برای کاهش زمان و به حداقل رساندن استقرار کامل طرح در کشور برنامه ریزی‌های لازم صورت پذیرد و یا اینکه بر اساس جدول زمان بندی عمل شود که به محض ارائه بودجه به مجلس، طرح قابل اجرا خواهد بود.

براساس پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سال گذشته پایلوت طرح در سه استان اجرا شد و نتایجی که قرار بود بدست آید، حاصل و مورد بازبینی قرار گرفت و نقایص آن مرتفع شد و نسخه ۰۲ به عنوان دستورالعمل طرح پزشک خانواده به امضای بنده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

حدود ۹۰ درصد تجهیزات اتاق عمل ساخت داخل است

وی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد تجهیزات و ملزومات اتاق عمل تولید داخلی است.

ایسنا =وحید دستجردی گفت: حدود ۸۰ درصد تجهیزات اتاق عمل مانند مانیتور، برخی دستگاه‌های بیهوشی، چراغ‌ها و تخت‌ها و همچنین حدود ۹۰ درصد ملزومات یک بار مصرف اتاق عمل ساخت داخل کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر