3

کشور ما از نظر امید به زندگی در نیمه بالای جدول جهانی قرار دارد.

  • کد خبر : 6563
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷

مرضیه وحید دستجردی در سفر به خراسان شمالی و در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی درمانی اظهار داشت: امید به زندگی در خانم‌ها ۷۳ و در آقایان ۷۱ سال است و کشور ما از نظر امید به زندگی در نیمه بالای جدول جهانی قرار داشته و وضعیت خوبی را داریم. وی افزود: امید به زندگی در […]

مرضیه وحید دستجردی در سفر به خراسان شمالی و در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی درمانی اظهار داشت: امید به زندگی در خانم‌ها ۷۳ و در آقایان ۷۱ سال است و کشور ما از نظر امید به زندگی در نیمه بالای جدول جهانی قرار داشته و وضعیت خوبی را داریم.
وی افزود: امید به زندگی در کشور از نرم و استاندارد جهانی بالاتر بوده و این یک موفقیت برای کشور است.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: ما با توجه به شرایط بهداشتی و درمانی و کارهایی که در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران انجام داده‌ایم شاخص‌ها ارتقا یافته و به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دست یافته‌ایم.
وی افزایش بیشتر امید به زندگی در کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون چالش ما در کشور بیماری‌های غیر واگیر و در راس آن بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و تصادفات بوده که باید این میزان مرگ و میر را پایین آورده تا امید به زندگی در کشور رشد یابد.
وحید دستجردی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش تامین دارو نخستین کشور منطقه هستیم، اظهار داشت: در سطح آسیا نیز جز ۵ کشور برتر در تامین داروهای مورد نیاز بیماران قرار داریم.
وی گفت: هم‌اکنون ۹۶ درصد داروها را خودمان تولید کرده و ۴ درصد را از خارج وارد می‌کنیم که البته از ۲ سال گذشته فعالیت‌های خوبی انجام شده تا این داروها در کشور تولید شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵ قلم دارو در کشور در حال تولید بوده که بخشی از آن تا مهر و تعدادی نیز تا آخر امسال روانه بازار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این داروها عمدتا گران قیمت‌ هستند، بیان داشت: با ساخت این داروها در کشور دست کم ۴۰ تا ۵۰ درصد در پرداخت هزینه‌های واردات این اقلام داروها صرفه‌جویی می‌شود.
وحید دستجردی گفت: برخی از داروها مانند فاکتور ۷ و ۸ که داروهایی با فناوری پیشرفته داشته را اکنون در حال تولید صنعتی داریم و این دریچه‌ای نوین است که به تولید دارو‌سازی جدید باز کرده‌ایم.
وی گفت: ‌کشور ما جز ۱۲ کشور دنیا بوده و وارد صحنه تولید داروهای بیولوژیک شده است.
وحید‌دستجردی همچنین تهیه نقشه جامعه علمی سلامت را در دانشگاه‌ها از برنامه‌های دولت برای ارتقای سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقای نظام سلامت عنوان کرد.

خبرگزاری فارس؛

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر