3

آمریکا و هم‌پیمانانش هرگز برقراری دموکراسی و آزادی برای کشورهای خاورمیانه و عربی را خواستار نیستند.

  • کد خبر : 2502
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در واشنگتن، نوآم چامسکی اندیشمند آمریکایی در سخنرانی خود گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش هرگز برقراری دموکراسی و آزادی برای کشورهای خاورمیانه و عربی را خواستار نیستند. وی افزود که اکثریت مردم خاورمیانه و کشورهای عربی امنیت این منطقه را در گروی ایرانی با در اختیار داشتن سلاح اتمی می‌دانند. نوآم […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در واشنگتن، نوآم چامسکی اندیشمند آمریکایی در سخنرانی خود گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش هرگز برقراری دموکراسی و آزادی برای کشورهای خاورمیانه و عربی را خواستار نیستند.

وی افزود که اکثریت مردم خاورمیانه و کشورهای عربی امنیت این منطقه را در گروی ایرانی با در اختیار داشتن سلاح اتمی می‌دانند.

نوآم چامسکی در سخنرانی خود در جشنی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد دیده‏بانی عدالت در رسانه ملی و اخبار شفاف در نیویورک شرکت کرده بود، چندین مطلب مهم را در رابطه با نقش آمریکا و موقعیت ایران در منطقه و نقل قول‌های ویکی لیکس درباره ایران را به شرکت کنندگان توضیح داد. در اینجا سعی شده که قسمتی از سخنرانی‌های وی را که مربوط به نقش ایران و آمریکا و انقلاب‌های خاورمیانه است، بازگو کنیم.

نوآم چامسکی راجع به نقش آمریکا در خاورمیانه و کشورهای عربی گفت: “آمریکا و هم‌پیمانانش هرگز برقراری آزادی و دموکراسی را برای کشورهای عربی و خاورمیانه نمی‌خواهند “.

وی گفت که علت این مهم ساده است، امروزه اکثریت مردم کشورهای خاورمیانه و عربی آمریکا را دشمن اصلی آزادی و دموکراسی و مخالف منافع ملی کشورهای خود می‌دانند.

چامسکی در سخنرانی خود وارد حوزه ایران گردید و مطلبی عنوان کرد که در هیچ رسانه اصلی آمریکا شنیده نمی‌شود، وی گفت که اکثریت مردم خاورمیانه و کشورهای عربی داشتن ایرانی قدرتمند و با داشتن سلاح اتمی را در راستای صلح و امنیت منطقه می‌دانند، در کشور مصر قریب به اتفاق حدود ۸۰ درصد مردم همین نظر را دارند.

وی ادامه داد که ۱۰ درصد از این مردم ایران را دشمن می‌دانند بنابراین این مسئله بسیار روشن است که چرا آمریکا نمی‌تواند خواستار حکومت آزادی و دموکراسی بر اساس رای مردم باشد در غیر این‏صورت هیچ حکومتی در خاورمیانه تحت کنترل آمریکا قرار نخواهد گرفت و این یک نتیجه منطقی است.

چامسکی در خصوص اخباری که ویکی لیکس در ارتباط با کشورهای عربی و ایران پخش کرده بود گفت: “می‌گویند که ویکی لیکس خبری را منتشر کرده که کشورهای عربی و خاورمیانه در قبال سیاست‌های آمریکا که علیه ایران اتخاذ گردیده است موافق بوده‌اند و اکثرا با ایران مخالف هستند اینجا باید بگویم که لفظ اعراب همان دیکتاتورهایی هستند که در خاورمیانه وجود دارند آنها در ویکی لیکس از دیکتاتورها صحبت می‌کنند نه از مردم خاورمیانه “.

چامسکی در ادامه سخنرانی خود وارد حوزه کشور بحرین شد. وی گفت که مسئله جالب‌تری باید با شما درمیان بگذارم و مسئله کشور بحرین است.

کشور بحرین به دو دلیل مهم است، یکی اینکه بحرین برای پنجمین نیروی دریایی آمریکا که یکی از بزرگترین ارتش‎ها در منطقه است حکم خانه را دارد، دومین دلیل بیش از ۷۰ درصد مردم بحرین شیعه هستند. این کشور در شرق عربستان قرار گرفته است همان کشوری که شاهراه نفتی و بیشترین نفت را از سال‌های ۱۹۴۰ تا به امروز به غرب سرازیر کرده است.

در اینجا اتفاق عجیب تاریخی وجود دارد بیشترین نفت در جاهایی است که همین شیعیان هستند در عربستان و عراق و ایران و به همین منظور خواستار آزادی و استقلال و دموکراسی مردم بحرین آمریکا و هم‏پیمانانش را نگران کرده است.

چامسکی ادامه داد که مردم بحرین انقلابی را شروع کردند و ارتش متجاوز عربستان سعودی وارد کشور بحرین شد و با همدستی بحرین مردم را سرکوب کردند و هرروز شاهد خبری از دستگیری و شکنجه زندانی‌ها هستیم. این نیروهای متجاوز به بیمارستان‌ها حمله کردند و بیماران و دکترها و همه آنها را با ضرب و شتم از بیمارستان بیرون انداختند و این شرایط بسیار اسفناکی است که مردم بحرین با آنها روبه‏رو هستند.

نوآم چامسکی در پایان گفت: “این همه کارهای دیکتاتورهایی است که دوستان آمریکا هستند. هر عملی که در راستای اهداف راهبردی و اقتصادی آمریکا باشد توجیه پذیر است “.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=2502

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر