2

علی اکبر فرهنگی تجلیل شد +‌تصاویر

  • کد خبر : 251247
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

مراسم تجلیل از پروفسور علی‌اکبر فرهنگی عصر امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از اساتید حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره برگزار شد.

مراسم تجلیل از علی اکبر فرهنگی

مراسم تجلیل از پروفسور علی‌اکبر فرهنگی عصر امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از اساتید حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره برگزار شد.

 محمود مختاریان (روزنامه‌نگار پیشکسوت)، مجید رضاییان (استاد ارتباطات و روزنامه‌نگار باسابقه)، بهروز بهزادی (روزنامه‌نگار پیشکسوت و رییس شواری سردبیری روزنامه اعتماد)، امیدعلی مسعودی (استاد ارتباطات)، صدیقه ببران (استاد ارتباطات)، حسن خجسته، طاهری‌پور (رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره)، خاموشی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی)، روشن (رییس دانشگاه سوره) و … از جمله حاضران در مراسم تجلیل از علی‌اکبر فرهنگی بودند.

علی‌ اکبر فرهنگی که چند دهه در حوزه ارتباطات و رسانه فعالیت علمی و دانشگاهی داشته است و به عنوان چهره ماندگار این حوزه شناخته می‌شود، در سخنانی ضمن تشکر برای برگزاری این مراسم، اظهار کرد: در این چند سال اخیر وقتی مراسم‌ اینچنین برگزار می‌شود، همواره شرمسار می‌شوم که چرا بیشتر کار نکردم. گاهی برخی از دانشجویان می‌پرسند که چرا به ایران بازگشتم و من همیشه پاسخ می‌دهم که چیزهایی در ایران وجود دارد که هیچ‌جای دیگر دنیا نمی‌توان آنها را پیدا کرد.

او ادامه داد: زندگی فقط تجملات و دسترسی به امکانات نیست و بخش عمده زندگی حس مفید واقع شدن است؛ که من این احساس را در ایران تجربه می‌کنم. سال‌ها آنجا درس می‌دادم، اما هیچ‌گاه این ذوقی که در چشم دانشجویان ایران می‌بینم آنجا ندیدم.

این استاد پیشکسوت ارتباطات با بیان اینکه «ما سرزمین فرهنگ تکریم‌ها هستیم»، یادآور شد: تفاوت فرهنگ غرب و شرق در چند موضوع است؛ یکی از این تفاوت‌ها این است که غرب پا در زمین و شرق به ویژه ایران سر در آسمان دارد. این موضوع به ما توانمندی‌هایی می‌دهد که در ازای آن ما را هم مقید می‌کند.

او در ادامه سخنان خود به بیان توضیحاتی درباره تغییراتی که می‌توان در چارت درسی رشته علوم ارتباطات ایجاد کرد پرداخت و خطاب به دانشجویان این رشته، گفت: شما پا در راهی گذاشته‌اید که بسیار طولانی و پر پیچ است، اما در عین حال بسیار شیرین و دلنشین است.

همچنین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیعات اسلامی در سخنانی با تاکید بر لزوم گرامیداشت دانشجویان، اظهار کرد: معتقدم که باید همه دانشجویان را پاس داشت و در مسیر علمی آنها را حمایت کرد. دانشگاه سوره افتخار دارد که در راستای ارتقای علمی رشته‌ها و تقویت دانشگاه تلاش می‌کند.

او با اشاره به تغییرات روزافزون دنیای ارتباطات و دیجیتالی شدن وسایل ارتباطی بر لزوم بازخوانی هویت کشورمان با توجه به دنیای ارتباطی جدید تاکید کرد و گفت: امروز روزگار تغییر و تحول است و خیلی از تحرک‌ها بدون پیش‌بینی در حال وقوع است. امروز اینترنت امکانات زیادی فراهم کرده است و شرایط به‌ گونه‌ای شده که دیگر انسان امروز با دیروز خود فرق کرده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که در آینده تعداد ابزار دیجیتالی بیشتر از جمعیت بشریت شود. در این شرایط ما باید به سه قید عقل، عرف و شرع در دنیای ارتباطات توجه کنیم؛ چراکه ما باید هویت خودمان را دنیای ارتباطات امروز بازخوانی کنیم.

محمد روشن، رییس دانشگاه سوره تهران در سخنانی ضمن عرض خوش‌آمد به حاضران در مراسم، اظهار کرد: خوشحالم که دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره رو به تعالی است و توانسته در عرصه‌های ارتباطات، رسانه و روابط عمومی حضور جدی داشته باشد. برای ما بسیار ارزشمند است که توانستیم در این دانشکده از حضور استاد ارجمندی همانند آقای علی‌اکبر فرهنگی بهره ببریم.

او با بیان توضیحاتی درباره نقش دانشگاه سوره در عرصه‌های مختلف معماری، فیلم، رسانه و ارتباطات، از نقش تاثیرگذار علی‌اکبر فرهنگی در رشته ارتباطات سخن گفت.

همچنین طاهری‌پور، رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات در سخنانی، خاطرنشان کرد: امروز فرصتی فراهم شد تا با همت دانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات از یکی از پیشکسوتان عرصه ارتباطات تقدیر کنیم. باید از استاد فرهنگی برای اینکه چند دهه از عمر خودشان را صرف این علم کردند و مهمتر از همه رشته ارتباطات دانشگاه سوره را راه‌اندازی کردند، تشکر کنیم.

او یادآور شد که با توجه به اهمیت حوزه ارتباطات و رسانه در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی، چه بسا ارزش کار پیشکسوتان این عرصه همانند بزرگانی است که جانشان را در راه حفظ این کشور نثار کردند.

محمود مختاریان، روزنامه‌نگار پیشکسوت که سابقه نزدیک به ۵۰ سال فعالیت در مطبوعات را دارد، نیز در سخنانی  درباره علی‌اکبر فرهنگی اظهار کرد: در توضیح مقام علمی آقای فرهنگی همین بس که بگوییم او شاگرد جلال آل احمد بود و چهره ماندگار کشور است. آقای فرهنگی چهره‌ای شاخص در علم ارتباطات هستند که باید از او و سایر علی‌اکبر فرهنگی‌ها تقدیر کنیم.

او با اشاره به پیشرفت دنیای ارتباطی جهان از مقام بالای روزنامه‌نگار در گذشته سخن گفت و یادآور شد: من ۵۰ سال در عرصه مطبوعات کار و دوره‌های مختلفی را تجربه کرده‌ام. دوره‌ای که عکس عباس کیارستمی کار نمی‌شد چون مدیرمسؤول فکر می‌کرد عینک او قرتی است یا دوره‌ای که از سوی نهادی به مدیر مسؤول گفته می‌شد که به چه موضوعاتی بپردازد و به چه موضوعاتی نپردازد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این مراسم، پنلی تخصصی با سخنرانی مجید رضاییان، حسن خجسته، صدیق ببران و امیدعلی مسعودی برگزار شد؛ در این بخش به برخی از موضوعات تخصصی حوزه ارتباطات و روابط عمومی اشاره شد.

در بخش دیگری از این مراسم از سه کتاب «نگارش برای رسانه»، «تعزیه زمینه قزوین» و «روزهایی که در کابل بودم» به قلم رئوف پیشدار رونمایی شد؛ او در سخنانی اظهار کرد: رونمایی از کتابم در جمع شما بزرگان افتخار بزرگی است. در زندگی حرفه‌ای خود همواره دو اصل را در نظر گرفتم‌. اول اینکه بیاموزم و دوم اینکه آنچه آموخته‌ام را منتقل کنم. این سه کتاب هم با این رویکرد به نگارش درآمده است.

همچنین در این مراسم از تعدادی از دانشجویان برتر دانشکده فرهنگ و ارتباطات تقدیر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر