2

دخالت در سوریه یعنی جنگ در تمام منطقه

  • کد خبر : 25346
  • ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲

هر گونه دخالت نظامی در سوریه، آتش جنگ را در تمام منطقه شعله ور خواهد کرد.

رئیس جمهور تونس با درخواست مجدد از آل سعود برای تحویل دیکتاتور فراری این کشور در اظهاراتی صریح به غربی ها و برخی رژیمهای ماجراجوی عرب هشدار داد هر گونه دخالت نظامی در سوریه، آتش جنگ را در تمام منطقه شعله ور خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصف المرزوقی درباره خطر دخالت نظامی در سوریه هشدار داد. وی گفت وضعیت سوریه بسیار پیچیده تر از لیبی است و اگر هر قدرتی در این کشور دخالت کند، معنایش شعله ور شدن آتش جنگ در تمام منطقه است که زمینه را برای دخالت همه از جمله اسرائیل و ترکیه فراهم خواهد کرد .

المرزوقی در گفتگو با روزنامه “الخبر” که امروز یکشنبه منتشر شد، نگرانی عمیق خود را از روی آوردن مخالفان سوری به فعالیتهای مسلحانه ابراز کرد .

وی اعلام کرد از برهان غلیون رئیس آنچه به شورای ملی سوریه موسوم است و هیثم مناع هماهنگ کننده گروه موسوم به هیئت هماهنگی برای تغییر در سوریه در جریان سفر آنها به تونس خواسته است از اقدامات خشونت آمیز و طایفه ای و به دور از هر گونه دخالت خارجی دوری کنند.

رئیس جمهور تونس همچنین گفت با دخالت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در لیبی مخالف بوده و دوست داشت که انقلاب لیبی، اصیل و مسالمت آمیز می بود.

المرزوقی درباره آینده روابط تونس با عربستان در صورت اصرار ریاض بر میزبانی بن علی دیکتاتور فراری و تحویل ندادن وی به تونس اظهار داشت : عربستان یک کشور بزرگ عربی و برادر است و تمایل داریم روابط ایده آلی با این کشور داشته باشیم، اما در مقابل امیدواریم برادران ما در ریاض درک کنند که خواسته ما برای تسلیم بن علی، حق مشروع ملت تونس است، چرا که اسلام اجازه میزبانی از ظالمان و دیکتاتورهایی که با دین جنگیدند و خون ریز بودند، نمی دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر