3

استیضاح‌ها، پیام اعتراضی نمایندگان نسبت به تغییر نوبخت در کابینه است/ موضع فراکسیون امید در طرح سوال از رئیس‌جمهور، دلخوری از روحانی است

  • کد خبر : 261178
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

عضو فراکسیون امید مجلس مطرح کرد: فراکسیون امید نماینده جریان اصلاحات در قوه مقننه است و این احساس بی نیازی و بی توجهی کابینه و رئیس جمهور نسبت به اصلاح طلبان مشهود است. بنابراین مسیر برای ریاست فراکسیون امید برای مدیریت نمایندگان اصلاح طلب در مجلس در خصوص حمایت از روحانی به شدت دشوار شده است.

افق نیوز/جلال میرزایی در خصوص موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور که اخیرا برخی از نمایندگان مجلس آن را طرح و پیگیری کردند، اظهار داشت: فراکسیون امید همواره به دنبال نهادینه شدن فعالیت‌های سیاسی و پاسخگویی مسئولان به مردم و در نهایت توسعه سیاسی کشور بوده است.

وی افزود: طرح سوال از رئیس‌جمهور فرصتی است برای روحانی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان هم واقع شده است و هم برای اصلاح‌طلبان فرصتی است تا از اقدامات دولت تا به امروز مطلع شوند. علاوه بر این موانع و مشکلاتی که رئیس‌جمهور تا امروز با آنها مواجه بوده و فرصت ابراز آنها را نداشته می‌توان در روز سوال از رئیس جمهور مطرح کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضع فراکسیون امید در طرح سوال از رئیس‌جمهور نوعی دلخوری از روحانی است، گفت: روحانی تا به امروز از فراکسیون امید کمکی نخواسته و رئیس‌جمهور و مدیران دولت نسبت به فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان اظهار بی‌نیازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد بی توجهی و بی نیازی دولت نسبت به فراکسیون امید در موضع گیری‌های امیدی‌ها در آینده تاثیر گذار است.

میرزایی افزود: فراکسیون امید نماینده جریان اصلاحات در قوه مقننه است و این احساس بی نیازی و بی‌توجهی کابینه و رئیس‌جمهور نسبت به اصلاح‌طلبان مشهود است. بنابراین مسیر ریاست فراکسیون امید برای مدیریت نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس در خصوص حمایت از روحانی به شدت دشوار شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عارف نمی‌تواند به روحانی بگوید به اصلاح‌طلبان و نمایندگان اصلاح‌طلب کمک و توجه کن. اما بدیهی است جریان اصلاحات به علت حمایت از روحانی هزینه زیادی را متحمل شده است و این هزینه با عملکرد برخی از وزرا روز به روز افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: با رفتار برخی استاندارها و اعضای کابینه با نمایندگان اصلاح‌طلب و در مجموع اصلاح‌طلبان، روز به روز از انگیزه اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی کاسته می‌شود و این موضوع در آینده مشکل آفرین خواهد بود.

میرزایی با اشاره به استیضاح کرباسیان گفت: تعامل کرباسیان با اصلاح‌طلبان خوب بوده است اما برخی نمایندگان فشار اقتصادی روی مردم را در نظر می‌گیرند و رای به استیضاح می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه عمده مسائل اقتصادی کشور بر دوش سازمان برنامه و بودجه است، اظهار کرد: وقتی واقع گرایانه به مشکلات کشور نگاه کنیم درمیابیم که بیشترین وظیفه در خصوص تخصیص منابع و مسائل اقتصادی مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و وزارت اقتصاد در این بین امکاناتی ندارد. بنابراین گله‌مندی‌ها درخصوص نحوه تخصیص منابع در کشور است اما چون نمایندگان نمی‌توانند نوبخت را استیضاح کنند تاوان آن را وزارت اقتصاد می‌دهد.

وی گفت: نمایندگان با بعضی استیضاح‌ها به نوعی پیام اعتراضی خود را نسبت به تغییر درست در کابینه از جمله نوبخت به روحانی می‌رسانند.

میرزایی یادآور شد: با توجه به فشاری که مطبوعات و افکارعمومی برای تغییر کابینه وارد کردند، رئیس بانک مرکزی تغییر کرد اما وقتی افکار عمومی جهت پیکان را به سمت تغییر نوبخت برد با تهدیدهایی مواجه شد و درواقع بلاتکلیفی روحانی را در این خصوص مشاهده کردیم که همین موضوع موجب تزریق یاس و ناامیدی دوباره به جامعه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=261178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر