2

جریان سبز بیش از آن که مبتنی بر عقلانیت مشخصی باشد مبتنی بر موج احساسات است

  • کد خبر : 26895
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

این بازی مسخره ای بود که عده ای شروع کردند برای اینکه بگویند رهبری نداریم

عضو مستعفی حزب مشارکت به تخطئه تصمیم گردانندگان جبهه اصلاحات درباره تحریم انتخابات پرداخت.
عبدی در گفت وگو با روزنامه زنجیره ای -اجاره ای آرمان و در پاسخ این پرسش که «برخی معتقدند اصلاح طلبان در سال ۹۰ به سمت گزینه قهرسیاسی رفته اند. آیا این گزینه مطلوبی بود»، گفت: قهر در سیاست معنایی ندارد. باید فعال بود چه در مقام مشارکت و چه در مقام های دیگر.
وی افزود: بحث بر سر این است که میان مشارکت و تحریم، کدام صحیح تر است بوده است. به نظر من تحریم نه درست است و نه جواب می دهد و جز ضرر نتیجه دیگری ندارد.
خاطر نشان می شود سازمان فتنه گر مدعی اصلاح طلبی، پس از شکست سنگین در آشوب افکنی سال ۸۸، فاز جدید تقابل نیابتی با جمهوریت و اسلامیت را به واسطه اطاعت از دیکته بیگانگان (تحریم انتخابات) به اجرا گذاشته است. صاحب نظران معتقدند اقدام اخیر جریان وابسته به خاتمی، زدن مهر خیانت به پای عملکرد جریانی است که پرونده سنگینی از جفا به مردم را طی ۲ سال اخیر بر جای گذاشته بود.
عباس عبدی پیش از این هم به برخی تحرکات حماقت آلود به نام جنبش سبز اعتراض کرده بود. وی اواخر بهمن سال ۸۸ در گفت وگو با دویچه وله دراین باره تصریح کرده بود: جریان سبز بیش از آن که مبتنی بر عقلانیت مشخصی باشد مبتنی بر موج احساسات است، همه کسانی که در اوضاع دقت می کردند متوجه بودند که چنین شیوه هایی لزوما منجر به نتیجه مطلوبی نخواهد شد اما به دلایلی یا نمی توانستند بگویند یا فکر کردند شاید اگر نگویند، بهتر باشد. وقتی حرکت، خیابانی می شود و رهبری که کنترل کند و دستور بدهد، نداشته باشد، مانند کامیون پر از باری خواهد شد که در سراشیبی می خواهد دنده اش را خلاص کند، بنزین مصرف نکند، یا انرژی جاذبه زمین پایین بیاید. خب مقداری که آمد، سرعتش به حدی می رسد که هیچ کس نمی تواند کنترلش کند.
وی همچنین گفته بود: کاری ندارد که یک نفر در خارج بنشیند و هر چه می خواهد بگوید. اما اگر قرار بود همان حرف را کسی بتواند در داخل بزند، دیگر اصلا این دعواها به وجود نمی آمد. منشا کم و کم تر شدن مخالفان از ۱۳ آبان شروع شد و بعد از عاشورا، شدیدتر خود را نشان داد. یک جنبش ممکن است حتی مجبور شود مطالبه اش را کم کند تا نیروهای حامی اش را بیشتر کند نه اینکه مرتب مطالبه اش را بیشتر کند و نیروهایش را کم کند. من با آمدن به خیابان حرکتی که روی صندلی آن کنترلی نباشد، صددرصد مخالفم. از ابتدا مخالف بودم. کجای عالم نداشتن رهبر، نقطه قوت یک جنبش است؟ این بازی مسخره ای بود که عده ای شروع کردند برای اینکه بگویند رهبری نداریم. خب حالا این هم نقطه قوتش!
عبدی یک سال بعد نیز در مصاحبه با یک نشریه دانشجویی برخی رفتارهای گردانندگان فتنه سبز را، «مسخره» خوانده بود.
وی چند روز پیش نیز تصریح کرد نقش هاشمی در دو عرصه «سیاست عمومی» و «نخبگان» به پایان رسیده و او صرفا می تواند نقش یک کاتالیزور را ایفا کند.
رادیو فردا در واکنش به این پیشنهاد عبدی می گوید: آقای هاشمی در عرصه عمومی و حتی نخبگان، بخش عمده ای از محبوبیت خود را از دست داده، حال آن که ماده کاتالیزور باید با هر دو ماده ای که می خواهد آنها را ترکیب کند، نسبت و نقطه اتصالی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر