3

هرچه بودجه صرف بهداشت و درمان کنیم کم است

  • کد خبر : 27138
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷

اولویت‌های اول ما در استان تهران وضعیت بهداشت و درمان است و این یکی از مطالبه‌های مهم مردم از مسئولان استان به شمار می‌رود.

استاندار تهران با اشاره به نیمه‌کاره بودن بخش تصویربرداری بیمارستان فیروزآبادی گفت: این بخش از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند به مردم استان تهران خدمات ارائه کند و قرار است به همراه خیرین و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این مرکز را تا سال آینده تکمیل و تجهیز کنیم.

مرتضی تمدن در حاشیه مراسم افتتاحیه اورژانس جدید بیمارستان فیروزآبادی که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان فیروز‌آبادی بخش عمده‌ای از نیاز مردم شهرستان ری را پوشش می‌دهد و مردم از استان‌های دیگر نیز برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: ساختمان بیمارستان جدید فیروزآبادی هنوز کامل ساخته نشده است بنابراین لازم است به این کار سرعت ببخشیم؛ البته با وجود تخصیص بودجه از سوی دولت لازم است خیرین نیز در این زمینه بیشتر کمک کنند. البته دولت برای ساخت این بیمارستان در سال جاری سه میلیارد تومان اختصاص داد.

استاندار تهران با اشاره به ساختمان کنونی بیمارستان فیروزآبادی اظهارکرد: بیمارستان کنونی فیروز‌آبادی قابل استفاده است بنابراین به طور مرتب باید بخش‌های آن نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز شوند.

وی درباره نظارت استانداری تهران بر دریافت نکردن هزینه از بیماران تصادفی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: در جلسه شورای اداری بر این نکته به طور جدی تاکید می‌کنیم و بیماران اورژانسی نباید با مانعی هنگام پذیرش و درمان مواجه شوند. البته اگر مشکلی در این زمینه به وجود آید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به آن نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از زمانی که ضرورت اخذ نشدن هزینه از بیماران اورژانسی مطرح شد کمتر به این موضوع در اورژانس‌های کشور برخورد کردیم البته به جز مواردی که رسانه‌ای شد.

وی تاکید کرد: هزاران نفر به اورژانس‌های بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند و بدون اخذ وجه پذیرش شده‌اند البته رسانه‌ها مواظب وضعیت هستند و یکی دو مورد تخلف را برجسته کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عوارضی‌های بزرگراه‌های بین شهری نیز توضیح داد: معمولا ترافیک هنگام گذر از عوارضی زیاد شده و اعصاب مردم به علت معطلی خورد می‌شد اما قرار است با حضور وزیر راه اولین دروازه دریافت الکترونیک عوارض افتتاح شود و کارت‌های هوشمندی مانند کارت شارژ تلفن روی شیشه خودروها نصب شود و کارت خوان‌هایی در محل اخذ عوارض قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هنگامی که خودرو از کنار محل عوارضی رد می‌شود به طور خودکار میزان عوارض از شارژ کارت کم می‌شود و لازم نیست خودرو توقف کند و در صورت موثر بودن این روش از آن برای کل عوارضی‌های کشور استفاده می شود.

هرچه بودجه صرف بهداشت و درمان کنیم کم است

استاندار تهران همچنین در این مراسم گفت: در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری و عمرانی برای بهداشت و درمان استان تهران اختصاص دادیم و این در حالی است که بودجه عمرانی استانداری تهران ۲۵۰ میلیارد تومان است چرا که هرچه برای بهداشت و درمان بودجه صرف کنیم کم است.

به گزارش ایسنا، تمدن افزود: شخصا روی بیمارستان فیروزآبادی حساس هستم چرا که این بیمارستان در بخش گسترده‌ای از تهران تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: از جمله اولویت‌های اول ما در استان تهران وضعیت بهداشت و درمان است چرا که بهداشت و درمان جزو مطالبه‌های مهم مردم از مسئولان استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نقش بیمارستان‌های استان تهران نقش ملی است، تاکید کرد: در حال حاضر در بیمارستان فیروزآبادی حدود ۲۰۰ بیمار بستری هستند که بخشی از آنان از شهرهای دیگر کشور برای دریافت خدمات به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند و درواقع بیمارستان فیروزآبادی یکی از بیمارستان‌های مقصد است.

وی تاکید کرد: ‌در سال ۹۱ بودجه بیشتری را برای بهداشت و درمان استان تهران اختصاص می‌دهیم و در سال آینده بودجه عمرانی ۳۴ درصد افزایش می‌یابد که بخش عمده‌ای از آن در بهداشت و درمان متمرکز می‌شود.

وی با اشاره به خیرین استان تهران اظهارکرد: با توجه به آنکه خیرین این استان یک سر و گردن بالاتر از خیرین استان‌های دیگر هستند لازم است همکاری بیشتری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند البته تا کنون نیز همراهی خوبی با ما داشته اند.

وی آموزش و پرورش را یکی از وظایف حاکمیت برشمرد و افزود: موضوع بهداشت و درمان و امنیت نیز از دیگر وظایف حاکمیت است این در حالی است که در امور دیگر مانند اقتصاد می‌توان خصوصی سازی انجام داد.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی اظهار کرد: اگر یارانه‌ها و بیمه‌ها در زمینه هزینه‌های درمانی مساعدت نمی‌کردند پرداخت این هزینه‌ها برای مردم غیر قابل تحمل بود. البته با وجود مساعدت‌های صورت گرفته هنوز برخی از مردم توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

تمدن تاکید کرد: اگر حاکمیت وظیفه خود را در زمینه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و امنیت به خوبی انجام دهد مردم مطالبه چندانی نخواهند داشت، البته بحث مسکن را باید از این مورد مستثنی کرد.

وی افزود: در هیچ کشوری دولت برای تامین مسکن مردم تضمین نمی‌دهد ولی دولت جمهوری اسلامی ایران این کار را انجام داد و مسکن مهر را راه‌اندازی کرد.

تمدن اظهارکرد: با توجه به آنکه بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های ماست در صورت امکان بودجه‌ای را از جاهای دیگر حذف کرده و برای بهداشت و درمان هزینه می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]