2

اموال مازاد سازمانهای دولتی فروخته می‌شود

  • کد خبر : 41683
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

امسال تمامی ادارات را ملزم کردیم که برای صرفه جویی در انرژی وارد عمل شوند، چرا که یکی از نقاط پر مصرف انرژی دستگاه‌ها هستند.

استاندار تهران از تشکیل دو کمیته مجزا برای “فروش اموال دولتی استان” و “صرفه جویی انرژی در دستگاه‌های دولتی” خبر داد.

مرتضی تمدن درباره تشکیل این دو کمیته گفت: قانون این اجازه را داده است تا اموال مازاد دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری را به فروش رسانده و از محل درآمدهای آن هزینه‌های دستگاه‌ها را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌ها در این باره عملکرد خوبی نداشتند و علیرغم اینکه زمین و ساختمان اضافی دارند، از فروش آن امتناع می‌کنند، لذا مقرر شد برای سرعت بخشیدن به این کار و اجرای قانون، کمیته‌ای در استانداری تشکل و نسبت به شناسایی اموال سازمانها و سپس فروش اموال مازاد اقدام کند.

تمدن تصریح کرد: بر این اساس تمامی درآمدهای حاصل از فروش این اموال صرف همان دستگاه خواهد شد.

استاندار تهران همچنین درباره تشکیل کمیته صرفه جویی انرژی در دستگاه‌ها نیز به ایسنا، گفت: امسال تمامی ادارات را ملزم کردیم که برای صرفه جویی در انرژی وارد عمل شوند، چرا که یکی از نقاط پر مصرف انرژی دستگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش سوخت و انرژی اسراف زیادی می‌شود، کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا روش‌های کاهش میزان مصرف انرژی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را معین کند.

تمدن همچنین ادامه داد: مقرر شده این کمیته در خصوص اجرای کاهش مصرف انرژی نیز بازرسی‌های لازم و گزارش ادارات و دستگاه‌ها را تهیه کند.

استاندار تهران با بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیته و اجرای این طرح در استان کاهش هزینه آب، برق، گاز، تلفن و مخابرات در ادارات است، تاکید کرد: اگر شهروندان را به کاهش مصرف انرژی ملزم کرده‌اید این روند باید در ادارات، ارگان‌ها و سازمانها نیز اجرایی شود و اینگونه نباشد که اداره‌ای به صورت شبانه روزی و بدون اینکه نیازی داشته باشد، بیهوده انرژی سرمایشی و گرمایشی مصرف کند.

تمدن همچنین درباره زمان تعیین شهردار شهر جدید ری نیز گفت: به زودی شهردار ری را تعیین می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر