آمریکا با جنگ‌های ترکیبی و انقلاب‌های رنگی در دیگر کشورها دخالت می‌کند

به گزارش افق آنلاین ، معاون وزارت دفاع روسیه دوشنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشت، تروریسم و جنگ از نگرانی‌های عمده ملل‌ جهان هستند اما  آن‌ها نسبت به  حاکمیت خود به ویژه هنگامی که از سوی کشوری چون آمریکا شکننده می‌شود، بیشتر نگران می‌شوند.

«آلکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه در آستانه  برگزاری «نشست بین‌المللی امنیتی مسکو» که  قرار است سه شنبه با شرکت ۱۱۱ کشور برگزار شود  به شبکه خبری «راشاتودی» گفت، در حالی‌که تروریسم و مناقشات منطقه‌ای که در دهه گذشته حکمفرما شده، همچنان به طور نگران‌کننده باقی مانده، اما کشورهای مستقل به طور فزاینده از دخالت قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا و چشم انداز از دست دادن بالقوه حاکمیت نگرانند.

فومین افزود: «آن‌ها پی برده‌اند که مفاهیمی چون صلح، استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت امروز به طور فزاینده شکننده شده و باید محافظت شوند. بیست سال گذشته به آنها آموخت که یک کشور تنها زمانی امن است که ارتش آن با پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی مجهز باشد.»

وی گفت، اخیرا نمونه‌ای از یک تهدید خارجی علیه حاکمیت در ونزوئلا و با مداخله گسترده‌ آمریکا ایجاد شده است.

معاون وزارت دفاع روسیه در خاتمه با ذکر نمونه‌هایی از دخالت آمریکا در ونزوئلا اظهار داشت: «آمریکا بیکار ننشسته و از تاکتیک‌های دیگر از جمله طیف گسترده‌ای از شیوه‌های توسعه یافته جهت انجام جنگ‌های ترکیبی و انقلاب‌های رنگی استفاده می‌کند. آمریکایی‌ها سران و اعضای گروه‌های افراطی را آموزش می‌دهند. آن‌ها فشار خود را متوجه مواردی چون رشوه خواری، قلدری و تحریم‌های متمرکز کرده‌ و “عملیات قطع  سراسری  برق” از جمله موارد جهت شدت بخشیدن به بحران اقتصادی در ونزوئلاست.»

فارس