2

اعتراضات ضد جنگ به جلوی کاخ سفید رسید+تصویر

  • کد خبر : 383891
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

حدود ۲۰ تن از سالمندان یهودی در اعتراض به حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل و غزه خود را به نرده‌های کاخ سفید زنجیر کردند.

به گزارش خبرگزاری افق ، تعدادی از زنان یهودی در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ زندگی‌شان از نقاط مختلف آمریکا مقابل کاخ سفید حاضر شدند. ۱۸ تن از زنان سالمند با پوشیدن لباسی یک شکل بنری را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «سالخوردگان یهودی خطاب به بایدن: نسل‌کشی را متوقف کنید. همین حالا آتش‌بس.»

عدد ۱۸ در زبان عبری نماد «زندگی» است. این افراد نام شهدای بالای ۶۰ سال غزه را با صدای بلند می‌خواندند و به زندگی سالمندان از دست رفته در درگیری ادای احترام کردند. این ۱۸ معترض بازداشت شدند.

MixCollage-12-Dec-2023-01-11-PM-6860

استر فارمر، ۷۲ ساله، نمایشنامه‌نویس ساکن نیویورک، گفت: ما اینجا هستیم تا بگوییم، این اقدامات به نام ما نباشد. تا زمانی که آنها متوقف نشوند متوقف نمی‌شویم. اگر همه در امان نباشند، پس هیچکس در امان نیست.

تظاهرات دیگری با درخواست آتش‌بس، در روزی که به عنوان اعتصاب جهانی برای فلسطین نامگذاری شد، در محوطه کنگره برگزار شد. حامیان آتش‌بس در اعتراض به پیشبرد ۱۴.۳ میلیارد دلار بودجه نظامی تکمیلی برای اسرائیل شعار دادند. این تظاهرات با حضور ائتلافی متشکل از حدود ۱۰۰ فعال از پیشینه‌های مختلف برگزار شد.

پلیس گفت که اکثر تظاهرکنندگان به دلیل نقض قانونی که ازدحام یا مانع‌تراشی را ممنوع می‌کند، دستگیر شدند. حداقل دو نفر، از جمله مردی که گفته می‌شود از یک المان داخل ساختمان اداری سنا هارت بالا رفت، به دلیل مقاومت در برابر بازداشت، دستگیر شدند. ویدئوهایی از تظاهرات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان روی زمین دراز کشیده‌اند و برخی از آن‌ها پیراهن‌هایی به تن دارند که روی آن نوشته شده «همین حالا سلاح‌ها را متوقف کنید» و «در زندگی، سرمایه‌گذاری کنید.»

به گزارش واشنگتن پست، این اعتراض توسط کمپین آمریکایی برای حقوق فلسطین، صدای یهودی برای صلح و کهنه‌سربازان علیه جنگ سازماندهی شده بود.

تظاهرات در حالی برگزار شد که قانون‌گذاران در حال چانه‌زنی بر سر بسته کمکی جدید برای اسرائیل و اوکراین هستند و جمهوری‌خواهان در تلاشند تا امنیت مرزی بیشتر و کاهش خدمات درآمد داخلی را به این قانون اضافه کنند.

در واشنگتن دی سی، در یک مهمانی که توسط کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شد، مدینه ویلسون-آنتون، نماینده ایالتی از دلاور، از این فرصت استفاده کرد و گفت: ما شاهد حمایت بی‌قید و شرط دولت بایدن – هریس از این نسل‌کشی در غزه بوده‌ایم. در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها در حال خرید هدایای تعطیلات برای فرزندان خود هستند، دلارهای مالیات‌دهندگان ما برای کشتن کودکان غزه استفاده می‌شود.

او گفت: به‌خصوص مایوس‌کننده است که می‌بینیم رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ما از این خشونت بی‌رویه در طول فصل تعطیلاتی که باید با شادی و صلح همراه باشد، حمایت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر