5

روستای زیبای سراگاه واقع در بخش مرکزی شهرستان تالش استان گیلان+تصاویر

  • کد خبر : 282150
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

روستای سراگاه در بخش مرکزی شهرستان تالش و در ۷ کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد . این روستای زیبا در دهستان ساحلی جوکندان قرار دارد. روستای های گیلان به دلیل داشتن طبیعتی بکر و دیدنی همواره گردشگران را به سمت خود جذب میکنند. اما ابتدا با توضیحی کوتاه درباره روستای سراگاه شروع میکنیم. مردم […]

روستای سراگاه در بخش مرکزی شهرستان تالش و در ۷ کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد . این روستای زیبا در دهستان ساحلی جوکندان قرار دارد. روستای های گیلان به دلیل داشتن طبیعتی بکر و دیدنی همواره گردشگران را به سمت خود جذب میکنند. اما ابتدا با توضیحی کوتاه درباره روستای سراگاه شروع میکنیم.

مردم این روستا بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و محصول اصلی این روستا برنج است که یکی از بهترین کیفیت برنج را در شهرستان تالش برخوردار است . از محصولات دیگر این روستا میوه های فصول مختلف مانند آلوچه ، زرد آلو ، ازگیل وحشی ، تمشک و به و … است .
دریاچه سراگاه
دریاچه یا استخر یا سد خاکی سراگاه دارای طبیعتی بکر است. دورتادور این استخر را کوه ها ی پوشیده از جنگل و شالیزار های برنج احاطه کرده اند. این استخر همکنون به استخر پرورش ماهی تبدیل شده است و فقط صرفه اقتصادی دارد اما میتوان به عنوان جاذبه گردشگری این روستا نیز مورد بررسی قرار بگیرد. از زیبایی های این دریاچه پرواز مرغ های ماهی خواری است که منتظر صید روز خود هستند.

آب این دریاچه از چشمه هایی است که در بستر این دریاچه وجود دارند . برخورد آب با سنگ های موجود در ساحل این سد خاکی باعث ایجاد صدایی بسیار دلنواز میشود .

همانطور که گفته شد از این دریاچه به عنوان استخر پرورش ماهی استفاده میکنند و به همین خاطر قایق و خانه ای در کنار این استخر مشاهده میشود. قایق ماهیگیران به همراه توری که در کنار این قایق پهن شده است نشان از این مورد میدهد.
آدرس دریاچه سراگاه تالش
این دریاچه در ۷ کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد . مسیر خود را به سمت روستای سراگاه پیدا کرده و به سمت شمال این روستا بروید تا آب این دریاچه را مشاهده کنید.عکاس و خبرنگار :رباب رضوانپور

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=282150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر