1

اعلام وحدت و یکپارچگی دربرابر اهانت به مقدسات مسلمانان از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی

  • کد خبر : 28595
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹

مسلمانان باید با برخورداری از پول و سلاح مقتدر باشند و به دشمنان ثابت کنند که همه با هم امتی واحد هستند.

بغداد (العالم) ـ یک روحانی عراقی امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دربرابر اهانت به مقدسات مسلمانان از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی در افغانستان دعوت و خواستار واکنش یکپارچه در برابر واشنگتن شد.

شیخ “خالد الملا ” رئیس جماعت علمای عراق پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: درشرایطی که کشورهای اسلامی با بیداری اسلامی و هوشیاری واقعی روبرو هستند ، دولت ها و کشورهای غربی عمدا” به قرآن کریم اهانت می کنند.

وی تاکید کرد که مسلمانان باید با برخورداری از پول و سلاح مقتدر باشند و به دشمنان ثابت کنند که همه با هم امتی واحد هستند.

الملا افزود: درحالی که رژیم صهیونیستی آزادانه به جرم وجنایت در منطقه مشغول است ، ایران نباید به علت برنامه هسته ای مسالمت آمیز خود محاصره شود.

وی بر وجود طرح های غربی ها برای تحریک احساسات مسلمانان با هدف منحرف کردن اذهان آنان از اوضاع کشورهای اشغال شده در افغانستان و عراق و فلسطین تاکید کرد و گفت: آنان سربازان و مزدوران خود را به توهین به مقدسات مسلمانان ترغیب می کنند.

الملا بر لزوم وحدت کلمه امت اسلامی در مقابله با این گونه اقدامات تحریک آمیز و اهانت ها تاکید کرد و افزود: موسسه های اطلاع رسانی اسلامی باید مردم را از وجود چنین طرح هایی آگاه و در جوامع اسلامی فرهنگ سازی کنند و آن ها را به تظاهرات در همه پایتخت های کشورهای عربی و اسلامی برای محکوم کردن این اهانت ها دعوت نمایند.

رئیس گروه علمای عراق اظهار داشت: این اقدامات دست کم اقتدار امت اسلامی و آمادگی آنان را برای دفاع از مقدسات نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا زمام امور کشورهایی را که مزدور واشنگتن در منطقه هستند ، در دست گرفته است به همین دلیل زمانی که چنین اهانت ها و اقدامات توهین آمیزی را مرتکب می شود ، به خاطر این اقدامات محاسبه و بازخواست نمی شود.

الملا تصریح کرد: مادامی که غربی ها بر جهان عربی و اسلامی حکومت می کنند ، از اهانت به مقدسات مسلمانان دست برنمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز وقت آن است که امت اسلامی موضع واحدی را در قبال این اهانت اتخاذ کنند.

یاد آور می شود که دو سرباز آمریکایی به همراه چند نفر دیگر از نیروهای ائتلافی روز دوشنبه گذشته (اول اسفند) در پایگاه نظامی “بگرام” در افغانستان، تعدادی از کتاب های مذهبی به ویژه چندین جلد کلام الله مجید را جمع آوری و به مکانی که زباله ها را آتش می زدند، منتقل کردند تا بسوزانند، کارگران پس از آگاهی از محتوای این کتاب‌ها، عملیات سوزاندن آنها را متوقف کردند.

مردم مسلمان افغانستان پس از اطلاع از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با راه اندازی تظاهرات گسترده ای خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات غیرانسانی و ضد مذهبی سربازان آمریکایی و نیروهای ناتو اعلام کردند و خواستار برخورد جدی با عاملان آن شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر