6

وزیر کشور گفت : تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند مدیرانشان در محل مسئولیت خود استقرار پیدا کنند

  • کد خبر : 286925
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

ما ناگزیر بودیم برخی از مدیران از شهرستان هم‌جوار انتخاب کنیم و به دلیل همین عدم وجود امکانات که البته به معنای توجیه نیست و باید تلاش شود و مدیران با فواصل پنج-شش کیلومتر با شهرستان انتخاب شدند.

توضیحات وزیر کشور درباره سکونت مدیران دولتی در محل مأموریت خود

به گزارش افق آنلاین ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه عصر امروز مجلس شورای اسلامی که به‌منظور پاسخ به سوال حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم به صحن علنی خانه ملت آمده بود، درباره سکونت مدیران دولتی در محل مأموریت خود، طی سخنانی گفت: حجم زیادی از تقاضاها از نمایندگان درباره تقسیمات کشوری و تبدیل شهر به شهرستان و روستا به شهر داریم.

وی افزود: پس از بررسی‌های قانونی می‌بینیم که اغلب این درخواست‌ها متناسب با قانون است ولی در اجرا با موانع اداری، مالی و گاهاً سیاسی مواجه می‌شویم. در حوزه اداری تبدیل یک روستا به شهر مستلزم شعب‌ها و امکانات اداری است و مدیران باید متناسب با آن تعیین شود.

وزیر کشور ادامه داد: درباره این شهرستان به آنچه در حوزه وزارت کشور بوده عمل کردیم و دستگاه‌ها خودشان باید پاسخگو عملکرد خود باشند. شهرستان بهارستان که در سال ۱۳۸۹ تبدیل شد، فاقد ساختمان‌های اداری، خانه‌های سازمانی و تشکیلات مناسب بود ولی این تبدیل با توجه به ضرورت‌ها به تصویب رسید و این باید صورت می‌گرفت ولی در اجرا با مشکلات روبرو شدیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما ناگزیر بودیم برخی از مدیران از شهرستان هم‌جوار انتخاب کنیم و به دلیل همین عدم وجود امکانات که البته به معنای توجیه نیست و باید تلاش شود و مدیران با فواصل پنج-شش کیلومتر با شهرستان انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: شوراهای شهر باید بررسی کنند و هرجا یک شهردار از حدود قانونی خود تخطی کرد، شورا نظارت کند و به استاندار و وزارت کشور اعلام کند. ما نیز پس از دریافت چنین مواردی، تذکر داده‌ایم. همچنین درباره این شهرستان تذکرات زیادی دادیم و با توجه به ساختار و ضرورت تعیین مدیر و عدم وجود امکانات سکونتی با این مشکل روبرو بودیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام تلاش ما در وزارت کشور بر اجرای قانون است، اظهار کرد: ما درخصوص بازنشستگان در این وزارتخانه، بیشترین تعداد یعنی ۱۵ استاندار و ۱۶ معاون استاندار را داشتیم.

رحمانی فضلی درباره سوال نوروزی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد مدیرانی که آنجا ساکن نیستند نهایتا در فاصله هفت-هشت کیلمومتری سکونت دارند. تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند مدیرانشان در محل مسئولیت خود استقرار پیدا کنند. ما در وزارت کشور از بخشداران گرفته تا استانداران، این مسئله را پیگیر هستیم و در این شهرستان هم پیگیری کردم و به فرماندار گفتم اگر می‌توانید آنجا ساکن شوید و اگر نمی‌توانید به جای دیگری منتقل شوید که جابجا شد.

وی در پایان گفت: بنده به عنوان وزیر کشور ۴۳۲ فرماندار دارم، قانون گذاشتیم تا خانه‌های سازمانی را بفروشیم ولی در قانون نیامده که برای فرمانداران خانه‌ای تامین شود. دستگاه‌های مربوطه کمک کنند تا بتوانیم این استقرار را برای مسئولان برقرار کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=286925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر