5

۴۰ هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک بلاتکلیف هستند

  • کد خبر : 291290
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۲

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند حدود ۴۰ هزار مهاجر در مرز مکزیک و آمریکا منتظر رسیدگی به وضعیت پرونده‌های خود در دادگاه‌های آمریکا هستند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند حدود ۴۰ هزار مهاجر در مرز مکزیک و آمریکا منتظر رسیدگی به وضعیت پرونده‌های خود در دادگاه‌های آمریکا هستند.

۴۰ هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک بلاتکلیف هستند

به گزارش افق انلاین ، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار مهاجرانی که به مرز مکزیک و آمریکا رسیده‌اند و منتظرند درخواست پناهندگی آنها مورد بررسی قرار بگیرد به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته این رقم نشان‌دهنده افزایشی چشمگیر نبست به سلاح گذشته است. کامرونی‌هایی که گویشور زبان انگلیسی هستند و در حال فرار از دولت فرانسوی‌زبان این کشور هستند موجب شده افرادی که در این بلاتکلیفی قرار دارند از ۴۸۰۰ نفر در سه ماه گذشته به ۱۰ هزار نفر در سال جاری برسذ.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به سبب آنکه مکزیک را به «سالن انتظار» برای متقاضیان پناهندگی تبدیل کرده مورد انتقاد قرار گرفته است.

مکزیک در ماه ژوئن در واکنش به تهدیدهای مکرر ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها علیه کالاهای این کشور موافقت کرد متقاضیان پناهندگی به آمریکا، حین بررسی پرونده‌هایشان در دادگاه در مکزیک مستقر شوند.

دولت ترامپ در تلاش است با سیاست‌های ضدمهاجرتی، مانع ورود پناهجویان از کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور از مرز مکزیک به خاک آمریکا شود.

کاخ سفید در ۱۶ جولای (۲۵ تیرماه ۱۳۹۸) قانون جدید درخواست پناهندگی را اعلام کرد و در پی آن اتحادیه آزادی مدنی و دیگر گروههای حقوق بشری، با طرح شکایاتی، تأکید کردند که این اقدام دولت ترامپ در تناقض با قوانین آمریکا است که پذیرای آنهایی است که در کشور خود اوضاع نامناسبی دارند.

مخالفان این قانون تأکید دارند که آمریکا نمی‌تواند مهاجران را وادار کند که در ابتدا در یک کشور دیگر همچون مکزیک یا گواتمالادرخواست پناهندگی بدهند.

طبق قانون جدید ترامپ، وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که مهاجران فقط در صورتی می‌توانند پناهندگی بگیرند که به خاک آمریکا قاچاق شده باشند و یا با مهاجرت آنها پیش از ورود به آمریکا در کشور دیگری مخالفت شده باشد یا اینکه به کشور یا کشورهایی سفر کرده باشند که عضو پیمان چند جانبه پناهندگان نبوده باشند.

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان مبارزه انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ و همچنین بعد از به‌دست گرفتن زمام اختیارات در کاخ سفید، مقابله با مهاجران غیرقانونی را در اولویت دستورکار دولت خود قرار داده و تا کنون اقدامات متعددی مانند ساخت دیوار و اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک انجام داده است.

اخیراً نیز گزارش‌های متعددی از وضعیت اسفناک اردوگاههای مرزی آمریکا منتشر شده است که در آن پناهجویان در وضعیت بسیار رقت‌باری به سر می‌برند و برخی نمایندگان دموکرات، پس از بازدید از این اردوگاههای مرزی، اوضاع پناهجویان را بسیار تأسف‌بار و هولناک توصیف کرده‌اند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=291290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر