3

آمریکا قدرت پدافندی ما را حس کرده است

  • کد خبر : 295625
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر قادر به مقابله با انواع تهدیدات‌های هوایی دشمن هستیم، گفت: دشمن قدرت ما را حس کرده است و گمان نمی‌کنم جرأت آزمودن قدرت درون زا و بومی خوداتکای جمهوری اسلامی را داشته باشد.

آمریکا قدرت پدافندی ما را حس کرده است

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر قادر به مقابله با انواع تهدیدات‌های هوایی دشمن هستیم، گفت: دشمن قدرت ما را حس کرده است و گمان نمی‌کنم جرأت آزمودن قدرت درون زا و بومی خوداتکای جمهوری اسلامی را داشته باشد.

به گزارش افق انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» با اشاره به آمادگی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در گذشته عمده سامانه‌های پدافند هوایی کشور ساخت کشورهای غربی و آمریکا بود که توسط مستشاران و کارشناسان خارجی بکارگیری و نگهداری می‌شد و کارشناسانه داخلی اجازه فعالیت‌های تخصصی پیچیده را نداشتند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با خروج مستشاران خارجی تصور بر این بود که کارشناسان داخلی قادر به عملیاتی کردن و نگهداری سامانه‌ها نخواهند بود و در طول جنگ کشور با مشکل مواجه خواهد شد، ولی بحمدالله با ایثار و از خودگذشتگی و خودباوری کارکنان پدافند هوایی تمامی تجهیزات پدافند هوایی اعم از زمین پایه و هوا پایه به طور کامل و بدون نیاز به کمک خارجی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ضربات مهلکی بر ماشین جنگی رژیم بعثی وارد آمد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش درباره روند بومی‌سازی تجهیزات افزایش قدرت بازدارندگی این نیرو به نسبت سال‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در حال حاضر طراحی، تولید و تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی پدافند هوایی توسط مراکز تحقیقاتی داخلی، وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به دست دانشمندان جوان داخلی انجام می شود و در حال کسب استقلال کامل در حوزه دفاعی هستیم یعنی قدرت بازدارندگی که می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌های قدرت ملی باشد.

پدافند هوایی دارای انواع سامانه‌های کشف، شناسایی، درگیری و انهدام بومی است

سرتیپ الهامی عنوان کرد: هم‌اکنون پدافند هوایی برای تکمیل پوشش دفاعی خود در کلیه نواحی دفاع هوایی که شامل بردها و ارتفاعات مختلف می‌شود، دارای انواع سامانه‌های کشف، شناسایی، درگیری و انهدام بومی است.

وی با بیان این که پدافند هوایی در حال حاضر قادر به مقابله با انواع تهدیدات‌های هوایی دشمن است،اظهار داشت: دشمن نیز این قدرت را حس کرده است و گمان نمی‌کنم جرات آزمودن قدرت درون زا و بومی خود اتکای جمهوری اسلامی را داشته باشد چرا که قطعاً پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش درباره نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از عملیات‌ها گفت: پدافند هوایی قبل از انقلاب به عنوان یکی از فرماندهی‌های نیروی هوایی ارتش عمدتاً وظیفه پوشش پدافندی پایگاه‌های هوایی را بر عهده داشت. بعد از شروع جنگ تحمیلی و نیاز به پشتیبانی دفاع هوایی از نیروهای سطحی و حفاظت از مناطق حیاتی و حساس از جمله صادرات نفت گاز و پتروشیمی و آبراهه‌های خلیج همیشه فارس در برابر تهدیدهای هوایی دشمن که از سوی استکبار جهانی و ابرقدرت‌های شرق و غرب حمایت و پشتیبانی می‌شد، در دکترین و تاکتیک‌های خود تغییراتی ایجاد کرد و بخشی از تجهیزات و ادوات را به خط مقدم صحنه نبرد گسیل کرد.

وی ادامه داد: پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس ضمن تامین پوشش هوایی بیش از ۵۰۰ مرکز راهبردی در کل کشور در اکثر عملیات‌های رزمی حضور موثر و اثربخش داشت و امنیت لازم را برای نیروهای عمل کننده سطحی فراهم می‌کرد.
امیر الهامی تصریح کرد: اگر تغییر در نگرش و اتخاذ تدابیر و تمهیدات کارآمد در جنگ نبود و چنانچه نیروهای پدافند هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح حضور نداشتند قطعاً در برابر حملات هوایی دشمن بسیار آسیب پذیرتر می‌شدیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=295625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر