5

توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی

  • کد خبر : 298606
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس برای مقابله بهتر با هجوم پناهندگان به توافق رسیدند.

توافق کشورهای اروپایی برای گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی

به گزارش افق انلاین به نقل از “اس ار اف” سوئیس، کشورهای اتحادیه اروپا درباره گسترش آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس به ۱۰ هزار کارمند تا سال ۲۰۲۷ به توافق دست یافتند.

سفرای اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل چراغ سبز برای گسترش گام به گام این نهاد اروپایی را نشان دادند. این  روزنامه آلمانی این خبر را با استناد به  اطلاعات محافل اروپایی منتشر کرده است.

“فرانتکس” از نهادهای ملی در راستای اخراج پناهندگان حمایت کرده و در کشورهای ثالث وارد عملیات می شود.

مسئله حمایت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا از آغاز بحران پناهندگان برای اتحادیه اروپا اولویت دارد. حالا فرانتکس باید در این راستا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک کند. این نهاد اروپایی در حال حاضر حدود ۷۰۰ کارمند دارد. همچنین این سازمان از سال ۲۰۱۶ حدود ۱۵ هزار کارمند رزو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرفته است که در موارد بحران سریعا وارد عمل می شوند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد داد که  نیروهای حفاظت از مرزها در فرانتکس تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد. البته این طرح کمیسیون اروپایی به دلیل عدم توافق کشورهای عضو این اتحادیه شکست خورد. برخی کشورهای مخالف، این کار را هزینه بر دانسته و به نبود نیروهای متخصص در این راستا اشاره کردند.

حالا بر اساس توافق انجام شده گسترش سازمان حفاظت از مرزهای اروپایی موسوم به فرانتکس باید به صورت مرحله به مرحله و در عرض ۷ سال دنبال شود. در سال ۲۰۲۱ باید ابتدا حدود ۶۵۰۰ نیرو در این نهاد استخدام شود و این رقم باید تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۱۰ هزار نیروی حفاظت از مرزها گسترش یابد. بر اساس توافقات انجام شده در اوایل سال ۲۰۲۴ کمیسیون اروپایی باید ابتدا یک بار دیگر نیازهای واقعی را مورد ارزیابی قرار داده و پیشنهادات لازم برای تغییرات ضروری را ارائه دهد.

از سال ۲۰۱۶ عملیات های فرانتکس همچنین بدون موافقت همه کشورهای عضو مربوطه هم امکان پذیر است. بر اساس ماده ۴۲ آیین نامه اروپایی، کارکنان فراتتکس در صورت ایجاد شرایط بحرانی و خطر برای عملکرد منطقه شنگن می توانند بر خلاف خواست یک کشور عضو به منطقه اعزام شوند. اگر کشور مربوطه در این راستا همکاری نکند می تواند از منطقه شنگن اخراج شده و دیگر کشورهای عضو این منطقه مجددا کنترل های مرزی با کشور مربوطه را در پیش خواهند گرفت.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]