3

خوردوهای قابل ورود برای مدت یکسال قابل ثبت سفارش است

  • کد خبر : 30267
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

کارکنان وزارت امور خارجه که به هر دلیل مجبور به ترک محل اقامت هستند، از شمول شرط دو سال اقامت (به تشخیص وزارت امور خارجه) معاف هستند.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ بر اساس اصلاح ماده(۷) آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو، ورود انواع خودروهای سواری که از تاریخ تولید آنها بیش از سه سال گذشته باشد، ممنوع است.

بر این اساس، نشان تجاری (برند) مدل و مشخصات اصلی خوردوهای قابل ورود در چارچوب این آیین نامه که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود، برای مدت یکسال قابل ثبت سفارش است و پس از آن تا زمان اعلام نظر مجدد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر اتمام اعتبار تاییدیه قبلی، ثبت سفارش واردات خودرو مربوط بلامانع است. بر اساس این مصوبه، مصرف کنندگان نهایی خودروهای وارداتی بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه اجرایی آن مشمول دریافت خدمات زمان تعهد شده توسط شرکتهای نمایندگی خودروهای خارجی هستند.

بر این اساس، کارکنان سفارتخانه ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با رعایت شرایط؛ حداقل دو سال اقامت در خارج از کشور، سپری شدن حداقل دو سال و حداکثر پنج سال از خروج خودرو، مطابقت خودرو از نظر شاسی، شماره موتور، مدل، تعداد سیلندر و سایر مشخصات با خوردو صادراتی، پرداخت حقوق ورودی قطعات خارجی به کار رفته در تولید خودروی صادراتی توسط وارد کننده، خودروهای سواری تولید داخل صادراتی را که در خارج از کشور خریداری شده است، صرفاً برای یک بار با استفاده از مفاد بند(ش) ماده (۱۱۹) قانون امور گمرکی به عنوان کالای برگشتی به کشور اعاده و ترخیص کنند. همچنین کارکنان وزارت امور خارجه که به هر دلیل مجبور به ترک محل اقامت هستند، از شمول شرط دو سال اقامت (به تشخیص وزارت امور خارجه) معاف هستند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر