3

تلاش مشترک پکن و بروکسل برای کاستن از تنش‌ها علیه ایران

  • کد خبر : 303656
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته کشورش آماده آغاز تلاش‌های مشترک با اتحادیه اروپا برای کاستن از تنش‌ها علیه ایران است.

1

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته کشورش آماده آغاز تلاش‌های مشترک با اتحادیه اروپا برای کاستن از تنش‌ها علیه ایران است.

به گزارش افق انلاین ، «گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت پکن و بروکسل مایلند تلاش‌های مشترکی را برای کاستن از تنش‌های هسته‌ای علیه ایران، تقویت نظام منع‌اشاعه و حراست از صلح و ثبات در خاورمیانه آغاز کنند.

وب‌سایت «شبکه تلویزیون جهانی چین» (CGTN) با گزارش این خبر نوشته هیئت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس برای رایزنی درباره مسئله هسته‌ای ایران در پکن با مقام‌های اداره کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین دیدار کردند.

CGTN اشاره‌ای به زمان برگزاری این دیدار نکرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته کشورش را از برجام خارج و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را علیه ایران احیا کرد.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده‌های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است.

در چنین شرایطی، شورای عالی امنیت ملی ایران اردیبهشت‌ماه سال جاری، در سالگرد خروج آمریکا اعلام کرد ایران قصد دارد طبق مفاد مندرج در برجام، تعهداتش ذیل این توافق را کاهش دهد.

ایران تا کنون در چهار گام تعهداتش را کاهش داده است. چهارمین گام ایران آبان‌ماه سال جاری برداشته شد و ایران اعلام کرد تزریق گاز به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات زیرزمینی را آغاز می‌کند. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و تولید ایزوتوپ‌های پایدار بدل شود.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=303656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر