2

این کشور اروپایی دیگر پولی صرف کمک به اوکراین نمی‌کند

  • کد خبر : 380475
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

نخست وزیر مجارستان گفت: ما مجارستانی‌ها دیگر به اوکراین پول بیشتری تا زمانی که درباره نحوه هزینه کرد ۷۰ میلیارد یورو کمک قبلی توضیح ندهند، اختصاص نخواهیم داد.

به گزارش  خبرگزاری افق ویکتور اوربان، نخست وزیر ،‌ در یک گفت‌وگو در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا در شهر بروکسل گفت، درخواست کمیسیون اروپا برای افزایش مشارکت مالی مجارستان در این اتحادیه آن هم وقتی که همراه با لهستان اعتباراتی از سوی صندوق بازیابی اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف بر سر موضوع حاکمیت قانون دریافت نکرده، “خنده دار” است.

رئیس کمیسیون اروپا در تاریخ ۲۰ ژوئن اعلام کرد، اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۷، ۵۰ میلیارد یورو (۵۴.۳۰ میلیارد دلار) کمک را به اوکراین ارائه خواهد کرد. اخیرا بودجه اشتراکی اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۷ که به دلیل هزینه‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، جنگ در اوکراین و بحران انرژی خالی شده، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش رویترز بعد از این بررسی و همچنین به سبب تورم بالا و هزینه‌های مربوط به نرخ‌های بهره مشخص شد که هزینه‌های بازپرداخت بدهی وام دوبرابر شده است.

اوربان اظهار کرد: یک چیز روشن است. ما مجارستانی‌ها دیگر به اوکراین پول بیشتری تا زمانی که درباره نحوه هزینه کرد ۷۰ میلیارد یورو کمک قبلی توضیح ندهند، اختصاص نخواهیم داد.

وی افزود: “از نظر ما این کاملا مسخره و پوچ است که باید پول بیشتری برای تامین هزینه بازپرداخت یک وام بدهیم در حالی که خود ما پولی از این وام که شایسته‌اش هستیم، دریافت نکرده‌ایم.

مجارستان و لهستان تنها اعضای اتحادیه اروپا هستند که بودجه بازیابی این اتحادیه را دریافت نکرده‌اند. کمیسیون اروپا دولت‌های ملی گرای دو کشور را متهم به ضربه زدن به دموکراسی و حاکمیت قانون کرده و به همین دلیل مانع اعطای این اعتبارات به آنها شده است.

اوربان گفت، تقریبا شانسی برای اینکه این دو عضو اتحادیه اروپا این برنامه‌های مالی را تأیید کنند وجود نداشته و یک “مبارزه طولانی” آغاز خواهد شد.

روز پنج‌شنبه رهبران اتحادیه اروپا بار دیگر متعهد به تعهداتی بلندمدت برای تقویت امنیت اوکراین شدند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر از آن‌ها خواسته بود کار بر روی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر