2

وزیر بهداشت: ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم

  • کد خبر : 304158
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

وزیر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی در سفر به استان فارس از بازگشت ۱۳۴ دانشجوی رانتی و بیرون راندن آنان از دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و تاکید کرد: صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است و جای رانت‌بگیران نیست.

به گزارش افق آنلاین ، سعید نمکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: این افراد بدون داشتن حداقل ها در یکی از دانشگاهها بر صندلی علوم پزشکی نشته بودند که در سه روز گذشته با بررسی موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم بر بازگشت این افراد که عمدتا رشته دامپزشکی بودند تاکید شد.

وی اضافه کرد: ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم، پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.نباید به دلیل رانت یا استفاده از پول و موقعیت پدر و مادر جای فرزند فرهیخته و نخبه کشاورز و کارگر و اقشار ضعیف جامعه را به فرزندان بی سواد برخی افراد پولدار دهیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما مخالف تحصیل فرزندان افراد دارای توانایی مالی نیستیم اما به شرط دانایی و توانایی.

نمکی اظهار داشت : این افراد از دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی منع شدند ، این دانشجویان تحت عناوینی از جمله فرزند هیات علمی بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز با اشاره بر اینکه ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حدنصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند تاکید کرد: رفتارهایی از این دست بدون شک موجب احساس بی‌عدالتی، تبعیض، یاس و ناامیدی در میان خیل جوانان و دانشجویان این کشور می‌شود و قطعا مقابله با این رفتارها می‌تواند منجر به تقویت حس قانون‌گرایی، رفع تبعیض و ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور خواهد شد.

این روابط عمومی اضافه کرد : وزیر بهداشت تاکید دارد که با کلیه افرادی که در این مسیر تخلف کرده‌اند، از مسیر و مجاری قانونی مربوطه و مطابق مقررات باید برخورد قانونی صورت گیرد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برای انجام سفری یک روزه به شیراز آمده ضمن حضور در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سه شهرستان فارس نیز سفر کرد.

وزیر بهداشت با عزیمت به شهرستان سپیدان کلینیک ویژه و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان و همچنین آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح کرد.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان و افتتاح بخش دیالیز در شهرستان بیضاء از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است .

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=304158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. محمدجواد اخوان مدیر اندیشکده برهان نوشت: برای ایجاد وفاق ملی لازم است نخبگان کشور مردم را آگاه سازند.

    آقای اخوان،
    چهل سال انحصارطلبی جمهوری اسلامی نخبه‌ای برای کشور باقی نگذاشته یا کشته یا بندی کرده یا متواری نموده و یا منزوی ساخته است.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر