2

جغرافیای منتقمین شکل می‌گیرد/خط قرمز آمریکا در منطقه غرب آسیا درگیری نظامی است

  • کد خبر : 305757
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰:۰۶

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جغرافیایی از منتقمین شکل خواهد گرفت و از مرزهای شرقی افغانستان تا کرانه‌ مدیترانه خون‌خواهان قاسم سلیمانی هستند، چون پای درس او بزرگ شده‌اند.

مهدی محمدی نمایه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جغرافیایی از منتقمین شکل خواهد گرفت و از مرزهای شرقی افغانستان تا کرانه‌ مدیترانه خون‌خواهان قاسم سلیمانی هستند، چون پای درس او بزرگ شده‌اند.

به گزارش افق آنلاین ، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه «سلام شب بخیر» شبکه سه سیما که شامگاه امروز(شنبه) به صورت زنده پخش شد، با اشاره به ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، اظهار داشت: اگر در دنیا معدود افرادی باشند که واقعیت حاج قاسم در ایران، منطقه، ذهن و دل مردم را بدانند، آمریکایی‌ها جزو اولین کسانی در دنیا هستند که به این حقیقت واقف هستند و سعی کردند به این حقیقت به نوعی پایان دهند و از قضا این کار را به نحوی انجام دادند که موجب احیای مجدد و بسیار با عظمت‌تر این حقیقت شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مورد حاج قاسم کم حرف نزده‌اند، اظهار داشت: ادبیاتی که آمریکایی‌ها درمورد حاج قاسم تولید کرده اند خیلی مفصل است و شاید کمتر کسی در ایران باشد که در غرب و به ویژه در آمریکا راجع به او حرف زده شده باشد و شاید کمتر کسی باشد که این‌قدر در آمریکا تحسین شده باشد.

محمدی در این خصوص افزود: دشمن‌ترین دشمنان حاج قاسم سلیمانی هر وقت در مورد او حرف زدند گوشه‌ای از حرفشان این بود که البته انسان قابل احترام و مهمی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غربی‌ها دو یا سه حرف در مورد حاج‌قاسم دارند و حرف ترامپ هم همین است، بیان داشت: ترامپ مجبور است این دروغ‌های خنده دار را بگوید چون با پدیده‌ای مواجه شده که کسانی که به او پیشنهاد این کار را داده بودند، این پدیده را پیش بینی نکرده بودند و اتفاقی ورای وعده ای که به ترامپ و هیات حاکمه آمریکا داده شده بود به وقوع می‌پیوندد.

محمدی ادامه داد: اولین حقیقت این است که در مورد نقش سمبلیک و نمادین حاج قاسم همه اتفاق نظر دارند و همه معتقدند که ایشان یک فرد نبود بلکه یک نماد و رهبر بود که وضعیت خارق‌العاده‌ای فراتر از ساختارها و مرزها و تاریخ و فرهنگ ها پیدا کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه حاج‌قاسم اسطوره زنده بود چون با مردم حرف می‌زد، بین آنها راه می‌رفت و گفت‌وگو و سفر می‌کرد، گفت: اینکه ما اسطوره حی و حاضر داریم اول این حقیقتی است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند چون این اسطوره حول شخصیت خودش محوری درست کرده بود که بلای جان آمریکا شده بود و می‌خواست تمام معادلاتی که آنها دهه‌ها تلاش کردند را به هم بریزد.

محمدی افزود: آمریکا خیال کرده که می‌تواند این اسطوره را بشکند و حذف کند در حالی که این اسطوره را بزرگ تر کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حاج‌قاسم در صدر کسانی بود که هر وقت از مردم می پرسیدیم چه کسی را دوست داری؟ می‌گفتند «حاج قاسم سلیمانی» و این محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نبود و در نظرسنجی‌های بین‌المللی هم این امر نشان داده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها چون علی‌رغم توطئه‌های بسیار نتوانستند این محبوبیت را زایل کنند به فکر حذف این فرد محبوب افتادند، گفت: مولانا در مثنوی می‌گوید که مردان بزرگ وقتی دفن می‌شوند، مثل دانه‌ای هستند که در خاک می‌کاریم و از این دانه درخت پر برکتی خواهد رویید که از آن صدها قاسم سلیمانی بیرون خواهد آمد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی پیرامون تبعات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا، اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین اتفاقی که می‌افتد این است که جغرافیایی از منتقمین شکل خواهد گرفت و از مرزهای شرقی افغانستان تا کرانه‌ مدیترانه خون‌خواهان قاسم سلیمانی هستند، چون پای درس او بزرگ شده‌اند.

وی افزود: افغانستانی‌ها دیده‌اند که کار احمد شاه مسعود بدون حاج قاسم پیش نمی‌رفت و عراقی‌ها دیده اند که حاج قاسم سلیمانی بود که داعش را از دروازه‌های بغداد دفع کرد. دیدند در حالی که وقتی متولیان کردستان عراق در می‌رفتند،‌ حاج قاسم و مردانش وارد شدند و آنجا را حفظ کردند.

محمدی ادامه داد: در سوریه حاج قاسم سلیمانی یک اسطوره جاودانه است و مردم سوریه اسم بچه‌هایشان را اسم حاج قاسم و فرماندهان حاج قاسم می‌گذارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در ماه های گذشته بسیار تلاش کردند که به چهره ایران و سردارسلیمانی صدمه بزنند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ظرف چند سال و چند دهه آینده در منطقه خاورمیانه گرفتار حماقتی خواهد بود که انجام داده‌اند و خاورمیانه دیگر هرگز برای اتباع، نظامیان و رئیس جمهور آمریکا امن نخواهد بود و به همین دلیل در در دو روز اخیر سعی می‌کنند که مقداری تبعات واکنش را کم کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه اتفاق دوم این است که محور مقاومت توسعه پیدا خواهد کرد، بیان داشت: هم اکنون در داخل ایران بخش‌هایی از جامعه که نسبتی با این مسائل نداشتند، فوج فوج به مقاومت ملحق می شوند و ارادت و عشق  و علاقه خود را به حاج قاسم ابراز می‌کنند.

وی افزود: این روزها کسانی وارد صحنه شدند که وقتی به سابقه چند ماه گذشته آنها نگاه می‌کنیم، منتقد صریح نظام بودند و انتقادات تندی به نظام جمهوری اسلامی داشتند. با شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت یکپارچگی، عمق و توسعه پیدا کرده و به برکت خون حاج‌قاسم عضوگیری جدید می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اتفاق سوم این است که مدل و الگو و روش قاسم سلیمانی تکثیر خواهد شد، گفت: با ظهور قاسم‌سلیمانی‌هایی مواجه خواهیم شد که تئوری‌شان این است که آمریکا را هم می‌شود شکست داد و تحقیر کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مدعیان به خاک مالیدن پوزه آمریکا در منطقه به فراوان ظهور خواهند کرد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با نسل جدیدی مواجه خواهند شد که بازی را در منطقه خاورمیانه تغییر خواهند داد.

محمدی با بیان اینکه سردار سلیمانی از دو جهت مهارت فوق‌العاده‌ای داشت، اظهار داشت: چیزی که غربی ها می گویند این است که آخرش ما متوجه نشدیم چگونه این مدل جدید از بسیج مردم در جهت منافع خود مردم انجام شد؟ و این در حالی است که حاج قاسم، مردم را در جهت منافع ایران بسیج نکرد. همچنین هیچ وقت محور مقاومت را وجه المصالحه ایران کرد و مردم منطقه را برای خودشان بسیج کرد.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی پیچیده‌ترین برنامه‌های آمریکا را با محدودترین ابزارها خنثی کرد،‌ تصریح کرد: پروژه داعش خیلی بزرگ بود و قرار بود به محاصره جمهوری اسلامی توسط تکفیری‌ها منجر شود ولی سردار سلیمانی این پروژه را چنان اداره کرد که به محاصره اسرائیل منجر شد.

کارشناس مسائل سیاسی همچنین با اشاره به اینکه ویژگی اصلی ابومهدی المهندس این بود که خود را سرباز می‌دانست، گفت: این در حالی است که به معنای واقعی کلمه یک فرمانده بزرگ و باهوش بود و با قدرت مهم‌ترین پروژه‌های آمریکا در عراق را خنثی کرد و به لحاظ سیاسی به تثبیت حاکمیت شیعه کمک کرد.

محمدی ضمن تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای ویران کردن منطقه خاورمیانه پروژه دارند، اظهار داشت: آنها می خواهند منطقه را به دست مردم منطقه و یا موجودی مثل داعش و اگر نتوانستند توسط خودشان روی مردم منطقه ویران کنند ولی حاج قاسم این پروژه را متوقف کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید پروژه تخریب منطقه را متوقف کنیم، تصریح کرد: اولین دلیلی که باید انتقام گرفت و این انتقام باید سخت باشد این است که اگر آمریکایی‌ها به حال خودشان رها شوند و اگر ما به آنها رحم کنیم، آنها به ما رحم نخواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی  تاکید کرد: اگر انتقام سخت، محکم و بازدارنده گرفته نشود ممکن است کشور وارد جنگ شود و اتفاقاً ما با انتقام وارد جنگ نخواهیم شد، بلکه انتقام جلوی جنگ را خواهد گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی  ضمن تاکید بر اینکه امروز انفعال برای ما خطرناک‌تر از این اقدام است، بیان داشت: ممکن است اقدام ریسک‌هایی هم داشته باشد ولی ریسک انفعال بسیار بالا است؛ چون آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی خواهند رسید که ما ضعیف هستیم.

محمدی با بیان اینکه واقعیت این است که این آمریکایی‌ها هستند که بیش از ما از یک جنگ و درگیری بزرگ می ترسند، تصریح کرد: خط قرمز آمریکا در منطقه غرب آسیا درگیری نظامی است و مضمون پیغام‌هایی که در دو روز گذشته داده‌اند هم این است که ما نمی‌خواهیم وارد یک درگیری بشویم.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر انتقام سخت و بازدارنده نگیریم تبعات بسیار سنگینی برای آینده جمهوری اسلامی خواهد داشت، گفت: کشورهای منطقه نیز روزی از آمریکا چنین پیغام‌هایی گرفتند و باور کردند و بعد خاکشان توسط آمریکا به توبره کشیده شد.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه ضرورت امنیت ملی و حق مردم ما این است که یک انتقام با بازدارندگی کامل گرفته شود تا امنیت ما تضمین شود، بیان داشت: آمریکا با اسطوره و قهرمان مردم در افتاده و قلب مردم جریحه دار است. وقتی کسی با قهرمان یک مردم درگیر می‌شود و در حق او جنایت می‌کند مردم تا داغ دلشان تسکین پیدا نکند از پا نخواهند نشست و امروز انتقام یک مطالبه مردمی است و تصمیمی نیست که نظام جمهوری اسلامی بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=305757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر