3

مخالفت ترکیه با برگزاری جشن نوروز

  • کد خبر : 30640
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸

دولت ترکیه تلاش کرد تا از تجمع شمار زیادی از کردها برای برگزاری مراسم نوروز جلوگیری کند

مخالفت ترکیه با جشن نوروز

نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترک با بیان اینکه “بهار کردها” در این کشور از سال گذشته آغاز شده است، دولت ترکیه را به مانع تراشی در برگزاری مراسم نوروز در مناطق کردنشین متهم کرد.

“فایق بولوت” روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: از یک سال پیش دولت ترکیه به سیاست درهای باز در قبال کردها به بهانه های مختلف پایان داده، و تلاش می کند تا هویت کردها را نابود و هرگونه تظاهرات و فعالیت های اعتراضی را سرکوب کند.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترک، افزود: سال گذشته حزب کردی “تجمع و صلح” از دولت درخواست کرد تا در مراسم جشن نوروز طرفداران این حزب بتوانند در یک منطقه مشخص گردهم بیایند و این روز را جشن بگیرند؛ اما دولت ترکیه همواره به دنبال کنترل این حزب و فعالیت کردها است.

بولوت با اشاره به اینکه نوروز عید ملی مردم ترکیه است و باید از از تفکرات نژاد پرستانه و تنگ نظرانه دست برداشت و  نوروز را سیاسی نکرد ، تأکید کرد: دولت ترکیه تلاش کرد تا از تجمع شمار زیادی از کردها برای برگزاری مراسم نوروز جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت ترکیه برگزاری جشن نوروز را به منزله چالشی برای خود می داند و در راستای نابودی هویت کردها تلاش می کند، به همین دلیل مشاهده می شود که در سال گذشته بیش از هشت هزار نفر از شهروندان کرد ترکیه زندانی شدند و دولت آنکارا از احقاق حقوق دمکراتیک کردها جلوگیری می کند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترک به دولت این کشور هشدار داد: دخالت های دولت ترکیه در امور داخلی سوریه ممکن است به تشدید بحران کردها در ترکیه و قرار گرفتن دولت در یک بحران بزرگ بینجامد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30640

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر