3

یونسی: حیات مردان بزرگ پس از مرگ آغاز می‌شود

  • کد خبر : 307212
  • ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۸:۴۱

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حضور میلیونی مردم در بدرقه پیکر شهیدسپهبد قاسم سلیمانی را رفراندوم و قیام ملی عنوان کرد و گفت: حیات مردان بزرگ پس از مرگ شروع می‌شود درحالی‌که یک فرمانده با پایان یافتن مسئولیتش، ممکن است به مرگ طبیعی بمیرد و فراموش شود.

یونسی: حیات مردان بزرگ پس از مرگ آغاز می‌شود

«علی یونسی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا حضور میلیونی مردم در بدرقه پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی را یک رفراندوم و قیام ملی عنوان کرد و  گفت: این حماسه حضور همه را غافلگیر کرد. خودی، غیرخودی، دوست و دشمن این سطح از استقبال مردم ایران در بدرقه پیکر شهیدسلیمانی را پیش‌بینی نمی‌کرد، مردم آنچنان عکس‌العمل سریع انجام دادند که نخبگان، روشنفکران، منتقدان، معترضان، هواداران، موافقان، مخالفان و خواص در مقابل یک حرکت شگفتی‌آفرین غافلگیر شدند و مردم از همه آنها جلو زدند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: وقتی پیکر شهدای حمله تروریستی آمریکا را به خوزستان آوردند، چندین کیلومتر از خیابان‌های اصلی اهواز مملو از عزاداران شد، در خوزستانی که تا پیش از آن مسائل، انتظارات و توقعات زیادی داشتند و معترض بودند، گلایه‌های خود را کنار گذاشتند و یکپارچه پیکر شهید سلیمانی را بدرقه کردند.

یونسی یادآور شد: مسلمان و غیر مسلمان، عرب و غیر عرب، کرد، ترک، فارس و لر به استقبال پیکرهای شهدای مقاومت رفتند و این حرکت در مشهد هم تکرار شد. آنچه در خوزستان، مشهد، تهران و کرمان در خصوص تشییع پیکر سردار سلیمانی اتفاق افتاد، در گذشته در هیچ موردی اتفاق نیفتاده بود.

وی ادامه داد: بعد از ارتحال حضرت امام (ره)، ملت ایران از هیچ شخصیتی چنین تکریم و تجلیلی نکرد و این پیام‌های زیادی داشت و دنیا را متحیر کرد. آمریکا در بهت و حیرت فرو رفت زیرا تصور نمی‌کردند که مردم به‌رغم انتقادهایی که به شکل اداره کشور دارند اینگونه از سرداران شهید میهن تجلیل کنند و امنیت ملی و تمامیت ارضی را بر هر مطالبه دیگر ترجیح دهند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: بعد از حضور مردم، نخبگان، خواص و جریان‌های سیاسی داخلی و خارج‌نشین به سرعت وارد میدان شدند، گرچه انتقاداتی و گلایه‌هایی هم داشتند ولی با موضوع شهادت سردار سلیمانی برخورد ملی و متفاوتی داشتند که این رویکرد به معنی تجلی اراده و وفاق ملی بود.

یونسی افزود: یک ملت بزرگ هنگامی که احساس خطر کند، کار بزرگ انجام می دهد. مردم ایران وقتی دیدند شخصیتی مانند سردار سلیمانی که بدون هیچ ادعا و حرف و حدیثی، فارغ از وابستگی به حزب، جناح و گروهی با دشمنان ایران و منطقه شبانه روز جنگیده و آمریکا ناجوانمردانه او را به شهادت رسانده است، احساس خطر کردند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی ترامپ، مردم را عصبانی و نگران کرد و مردم احساس کردند به عزت و غرور ملی آنها توهین شده است و از این بابت احساس تنفر خود را از تروریست‌ها  اعلام کردند. مردم ایران با حرکتی “رفراندوم‌گونه” اعلام کردند با هرگونه افراط‌گرایی، داعش‌مسلکی و حرکت‌های ضدملی مخالفند و با آن مقابله می‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات اضافه کرد: سردار سلیمانی اهل تبلیغ نبود به همین دلیل خیال می‌کردیم مردم او را نمی‌شناسند ولی معلوم شد خادمان واقعی نیاز به معرفی و تبلیغ ندارند. مردم تمام کارهای او را در ایران، عراق، سوریه، لبنان و دیگر نقاط منطقه تعقیب می‌کردند و سلیمانی را سردار ایران، اسلام و مظلومان می‌دانستند.

یونسی حماسه حضور ملی مردم ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی را شکستی بزرگ برای‌آمریکا عنوان کرد و افزود: هیچ کشوری جرات نکرده بود به مراکز نظامی و منافع آمریکا حمله کند. اما به تعبیر مقام معظم رهبری ایران یک سیلی به ایالات متحده آمریکا زد که سیلی ملت ایران بود.

وی افزود: ایران ثابت کرد می‌تواند به مرکز قدرت آمریکا در منطقه حمله کند و مهم نیست سرباز آمریکایی کشته شده یا نشده باشد ولی این ملت بود که به مسئولان و قوای دفاعی، شجاعت و شهامت حمله به آمریکا را داد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، گفت: به عنوان کسی که در مسائل سیاسی و امنیتی کشور کار کرده است باور دارم ترامپ، ارتش آمریکا و مقامات سیاسی حاکم بر آن کشور شکست سختی را متحمل شدند. نخست اینکه، قاسم سلیمانی به یک اسطوره ماندگار و ملی تبدیل شد و از این پس همه دنیا شاهد تکثیر شخصیت قاسم سلیمانی در جوانان آینده ایران خواهند بود.

یونسی افزود: جمله «قاسم سلیمانی شهید،  از سردار قاسم سلیمانی خطرناک‌تر است» درست است.  در تاریخ هم نمونه داریم. قطعا مسیح (ع) قبل از تصلیب با مسیح (ع) بعد از تصلیب با هم متفاوتند و دشمنان امام حسین (ع) بعد از شهادت امام و همراهانش، به چالش کشیده شدند.

وی با یادآوری این که حیات مردان بزرگ بعد از مرگ شروع می‌شود، اظهار داشت: در حالی‌که یک فرمانده تا یک مدت زمانی مسئولیت دارد و وقتی خدمتش منتفی شد،  ممکن است با مرگ طبیعی بمیرد و بعد از مدتی او را فراموش کنند.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه سردار سلیمانی در طول چند دهه مردم منطقه را به هم پیوند زد، اظهار کرد: او در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی، جریان مقاومت را تقویت کرد و مردم مظلوم و محروم منطقه را به آینده امیدوار کرد. سلیمانی مقابل تکفیری‌ها تنها به مردم مسلمان عراق و سوریه کمک نکرد بلکه به مردم دیگر ادیان که داعش قصد داشت همه آنها را نابود کند یاری رساند.

یونسی افزود: او بین شیعه و سنی، مسیحی، کرد و عرب پیوند ایجاد کرد و بالاتر از آن اروپا را هم از شر داعش راحت کرد. کاری که سلیمانی کرد شبیه اقدامی بود که امام موسی صدر در لبنان انجام داد به طوری که امروز حزب الله با مسیحیان لبنان هم پیمان است، این بنا را امام موسی صدر گذاشت و سلیمانی گستراند.

یونسی گفت: اقدامات وحدت‌آور سردار سلیمانی در خصوص پیوند اقوام و ادیان موضوعی است که ادیان و پیامبران از ما خواسته‌اند که دعواها و اختلافات را کنار بگذارند و اهداف و مشترک را در نظر بگیرند. بنابراین آمریکا شکست سختی خورد و اتفاقات بعدی نمی‌تواند بزرگی شهادت سردار سلیمانی، حماسه حضور مردم و حمله مدافعان وطن را تحت الشعاع قرار دهد.

ملت بزرگ ایران، مجلسی بزرگ می‌خواهد

یونسی گفت: قبل از شهادت سردار قاسم سلیمانی فضای انتخابات سرد بود که به شکل طبیعی بعد از حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی این عزم ملی در انتخابات تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: حماسه حضور نشان داد، اگر مردم در مسائل مهم اقناع شوند حضور می‌یابند. مسئولان برگزار کننده انتخابات باید از مردم بیاموزند که چگونه بدون توجه به هیچ خط و جناح وارد میدان شدند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: این ملت بزرگ، مجلس بزرگ و هم سطح و در شأن خود می‌خواهد، ایجاد محدودیت برای انتخاب مردم، به کشور آسیب می‌زند و هرگونه فیلتر شخصی، جناحی، عقیدتی و سیاسی برخلاف مصلحت ملی و قوانین موجود کشور است.

یونسی خاطرنشان کرد: به همین قوانین موجود اگر درست و کامل عمل شود و مجریان و ناظران قانون را رعایت کنند، شرایط و موقعیت کشور  به مراتب بهتر از گذشته خواهد شد. این ملت به نمایندگان بزرگ نیاز دارد تا در مقابل حوادث و تهدیدها ایستادگی کنند. همین نمایندگان کنونی بدون استثنا حتی افرادی که منتقد و معترض بودند و طی چهار سال گذشته گاها نطق‌های تندی هم داشتند، از مواضع رسمی نظام حمایت کردند و در مقابل تهدیدات موضع واحد گرفتند.

وی افزود: سیاست‌های ملی باید محور قرار گیرد و مصلحت کشور و ملت را ملاک تصمیمات خود قرار دهیم. نگاه‌های محدود و سخت‌گیرانه‌ای که برخی از نهادهای نظارتی دارند به روند اتحاد و هماهنگی ملی آسیب می زند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=307212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر