3

گفتگوی با ۱۰ نماینده مجلس/ چرا ردصلاحیت شدم؟

  • کد خبر : 307715
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

گفتگو با ۲۰ نفر از نمایندگان ردصلاحیت شده که ۱۰ نفر از آنها که حاضر به پاسخگویی درباره دلایل ردصلاحیت خود شدند، علت آن را اعلام کرده‌اند که آیا از نظر آنها این مسئله سیاسی بوده است یا خیر؟

گفتگوی تسنیم با 10 نماینده مجلس/ چرا ردصلاحیت شدم؟

 شورای نگهبان اخیراً نتیجه اولیه احراز صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس را به وزارت کشور اعلام کرده و این وزارت‌خانه نیز آنها را در اختیار کاندیداها قرار داده است. حدود ۱۶ هزار نفر در انتخابات این دور مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند تا بتوانند کاندیدا باشند، با این حال پس از سه دور بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و سپس هیئت‌های نظارت استانها و هیئت نظارت مرکزی، این داوطلبان تا الان در ۴ گروه احراز صلاحیت شده، عدم احراز، ردصلاحیت شده و فاقدین شرایط قرار گرفته‌اند.

از همان ابتدای اعلام نتایج مباحث مختلفی درباره‌ی احراز صلاحیت‌ها در رسانه‌ها و در تریبون‌ها مطرح می‌شود. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری توضیحات مفصلی راجع به بررسی صلاحیت‌ها ارائه کرد و در خلال صحبت‌های خود گفت که حدود ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس نیز ردصلاحیت شده‌اند که عمدتاً به دلیل مسائل اقتصادی و… بوده است.

امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و درباره آن ابراز تردید کرد. با این حال عباسعلی کدخدائی نیز توضیحاتی در پاسخ به علی لاریجانی مطرح کرده است.

مهمترین شائبه‌ای که درباره احراز صلاحیت‌ها می‌تواند وجود داشته باشد، سیاسی بودن آنهاست. خبرنگار خبرگزاری تسنیم بر این اساس با نزدیک به ۲۰ تن از نمایندگان این دوره مجلس که تا این لحظه صلاحیت‌شان رد شده است تماس گرفته و درباره جزئیات علت ردصلاحیتش گفتگو کرده است. از این ۲۰ نماینده ۱۰ نفر حاضر به صحبت شدند و مابقی اعلام کردند که حاضر به  گفتگو نیستند. خبرگزاری تسنیم طی روزهای آینده نیز با بقیه نمایندگان در این باره تماس خواهد گرفت؛ با این حال آنچه در ذیل می‌آید پاسخ این نمایندگان به چرایی ردصلاحیتشان است. از این ۱۰ نماینده، ۵ نفر اصولگرا و ۵ نفر اصلاح‌طلب هستند. این نمایندگان اعلام کردند که شورای نگهبان جزئیات پرونده را در اختیار آنها قرار می‌دهد و آنها پس از بررسی پرونده اعتراض خود را پیگیری خواهند کرد. بعضی از این نمایندگان اعلام کردند حاضرند و بعضی دیگر هم گفتند که حاضر نیستند پرونده‌شان را به صورت عمومی منتشر کنند.

نام و حوزه انتخابیه گرایش سیاسی فکر می‌کنید ردصلاحیت شما سیاسی بوده یا خیر؟
عباسعلی پوربافرانی اصولگرا سیاسی نیست
محمدرضا امیرحسن‌خانی اصولگرا سیاسی نیست
امیر خجسته اصولگرا سیاسی نیست
عبدالله سامری اصولگرا سیاسی نیست
احمد همتی اصلاح‌طلب فکر نمی‌کنم سیاسی باشد
سلام امینی اصلاح‌طلب سیاسی نیست
عبدالحمید خدری اصلاح‌طلب سیاسی نیست
حمیده زرآبادی اصلاح‌طلب سیاسی نیست
شهرام غراوی اصلاح‌طلب سیاسی نیست
حسین مقصودی اصولگرا سیاسی نیست

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=307715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر