2

وزیر امور خارجه آمریکا امروز به عربستان می‌رود

  • کد خبر : 31082
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

از بحث‌های جدی بین کلینتون و مقامات سعودی نظیر ملک عبدالله و سعود الفیصل، مساله سوریه خواهد بود که از نظر سعودی‌ها، نقشی کلیدی در تحولات آینده منطقه خواهد داشت

خبرگزاری فارس: کلینتون امروز وارد ریاض می‌شود

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هدف از این دیدار گفتگو بر سر گزینه‌های موجود برای اتمام خشونت‌ها در سوریه و همچنین تشکیل یک اجتماع راهبردی به همراه دوستان آمریکا در خلیج فارس علیه ایران در بحبوحه افزایش تنش‌ها با این کشور است.

ایالات متحده و صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان عرب از دهه ۱۹۴۰ میلادی متحدین استراتژیک محسوب شده‌اند اما اختلاف نظرهای عمیق بین آمریکا و کشورهای عربی بر سر خیزش‌های عربی منجر به ایجاد شکاف‌هایی بین طرفین شده است.

با وجود تلاش‌های دو طرف برای کاهش این اختلافات، تفاوت دیدگاه‌ها در هر دو حوزه انرژی و مسائل منطقه‌ای همچنان ادامه دارد، بالاخص اینکه عربستان ممکن است در صورت عرضه ذخایر نفت استراتژیک در بازارهای جهانی عرضه نفت خود را کاهش دهد و تلاش غرب برای کاهش قیمت نفت را خنثی سازد.

از بحث‌های جدی بین کلینتون و مقامات سعودی نظیر ملک عبدالله و سعود الفیصل، مساله سوریه خواهد بود که از نظر سعودی‌ها، نقشی کلیدی در تحولات آینده منطقه خواهد داشت. عربستان سعودی با حمایت کشورهای عربی جلودار اعمال فشار بر دولت بشار اسد در سوریه بوده است. سعودی‌ها اکنون خواستار اقدامات شدیدتر علیه اسد هستند که رساندن تسلیحات به معارضین سوری، که ایالات متحده چندان تمایلی به آن ندارد، از آن جمله است.

همچنین در این دیدارها به نظر می‌رسد که اجتماعی جدید از دول عربی و آمریکا برای مقابله با ایران تاسیس شود. عربستان سعودی ایران را به حمایت از انقلابیون بحرین و یمن و شیعیان ساکن در سرزمین حجاز متهم می‌کند.

همچنین از دیگر موارد مورد بحث در این دیدارها نگرانی غرب از عرضه نفت است. طرف‌های نفتی از عربستان می‌خواهند تا تضمین دهد که عرضه نفت را نخواهد کاست. قیمت نفت در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر