5

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

  • کد خبر : 311073
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

 اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با "معامله قرن" مخالفت کردند

 اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

افق آنلاین ، نمایندگان بلژیک، استونی، آلمان، لهستان و فرانسه روز سه شنبه پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین و طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” برگزار می شود، این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کردند.

وزیر خارجه بلژیک که به نمایندگی از چهار عضو دیگر این اتحادیه در شورای امنیت، بیانیه را قرائت می کرد، افزود: طرح ارائه شده از سوی آمریکا، قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه را نادیده گرفته است. موضع طولانی مدت اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد که مذاکره برای استقرار دو کشور، بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ باید انجام شود.

وی ادامه داد: دو کشور باید در کنار هم با امنیت و صلح و احترام متقابل زندگی کنند. ما از مذاکره مستقیم دو طرف برای حل نهایی این مساله حمایت و تاکید می کنیم که تعیین مرزها، پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به عنوان موضوعات نهایی صلح است.

این اعضای شورای امنیت اضافه کردند از دو طرف می خواهیم که خویشتنداری داشته باشند و از هر اقدامی که مغایر قوانین بشردوستانه بین المللی باشد خودداری کنند. ما هر اقدامی علیه شهروندان اعم از اقدامات تروریستی و تحریک آمیز را محکوم می‌کنیم.

در بیانیه پنج عضو اروپایی شورای امنیت که انگلیس در میان آنها نبود، تاکید شد: ما همچنین از اقدامات شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغال شده فلسطینی نگرانیم که مغایر قوانین بین المللی و مانع دستیابی به صلح و راه حل دو کشور است.

وزیر خارجه بلژیک ادامه داد: ما همچنین از هرگونه اقدام احتمالی برای ضمیمه کردن مناطق اشغال شده فلسطینی همچون کرانه باختری به شدت نگرانیم. ما بر اساس قطعنامه های شورای امنیت، هرگونه مناطق اشغال شده پس از ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسیم.

این بیانیه تاکید کرد: ما به تعامل با هر دو طرف بر اساس قوانین بین المللی ادامه می‌دهیم.

قرار است در این نشست، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و نیکلای ملادینف نماینده ویژه این سازمان در فرایند صلح خاورمیانه، اظهار نظر کنند.

ایرنا

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=311073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر