3

این کشور را ترک کنید/درخواست فوری بحرین از شهروندانش

  • کد خبر : 381725
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

بعد از هشدارهای عربستان، کویت و آلمان به اتباع خود در لبنان، وزارت خارجه بحرین نیز از شهروندان این کشور خواست در سایه تداوم درگیری‌های مسلحانه خاک لبنان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری افق : وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای از اتباع خود خواست لبنان را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است که شهروندان بحرینی باید در سایه تداوم درگیری‌های مسلحانه در لبنان برای محافظت از جان خود این کشور را ترک کنند.

پیش از این نیز مقامات آلمان، عربستان و کویت به شهروندان خود در لبنان، در خصوص باقی ماندن در این کشور هشدار داده بودند. این در حالی است که نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرده بود که اوضاع این کشور نگران کننده نیست.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: داده‌های امنیتی نشان می‌دهد که اوضاع کشور نگران کننده نیست. تماس‌های سیاسی و امنیتی برای رسیدگی به رخدادهای اردوگاه عین الحلوه با پیشرفت همراه بوده است و اوضاع برای تضمین ثبات و جلوگیری از برهم زدن امنیت شهروندان و گردشگران عرب و غیرعرب در حال پیگیری است.

لازم به ذکر است که پیشتر سفارت عربستان در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از شهروندان خود می‌خواهد تا به سرعت خاک لبنان را ترک کنند و از مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه است، دور شوند. عربستان به مناطقی در لبنان که از شهروندان خود خواسته از آنجا دور شوند، اشاره‌ای نکرد.

پس از عربستان، سفارت کویت در لبنان از شهروندان خود خواست احتیاط کرده و از مکان‌های شاهد ناامنی دوری کنند. سفارت کویت از شهروندان کویتی حاضر در لبنان خواست دستورالعمل‌های صادر شده از سوی مقامات ذی صلاح محلی را رعایت کنند.

از طرفی دیگر، سفارت آلمان نیز از شهروندان خود در لبنان خواست اطلاعات محل حضور خود را به روز کنند و از هر گونه نزدیک شدن به محل‌های درگیری اجتناب کنند. درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های حاضر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در عین الحلوه از شنبه شب هفته گذشته آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر