2

پمپئو: متحدان اروپایی ما با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران موافق هستند

  • کد خبر : 319616
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد متحدان اروپایی واشنگتن با تصمیم این کشور برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران موافق هستند.

به گزارش افق انلاین به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد متحدان اروپایی واشنگتن درباره لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با این کشور اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوزادعا کرد: تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا اطمینان حاصل کنیم که ممنوعیت فروش تسلیحاتی به ایران طی ماه‌های آتی منقضی نمی‌شود. پمپئو با یادآوری اینکه با متحدان انگلیسی و فرانسوی خود در حال رایزنی در این باره است گفت فکر می‌کنم آن‌ها در این باره موافق هستند.

پمپئو افزود خواستار اقدام انگلیس، فرانسه و آلمان درباره تحریم تسلیحاتی ایران شده‌ایم.

در حالی که وجاهت قانونی و حقوقی ادعای آمریکا برای استناد به بند‌های توافق هسته‌ای ایران، برجام، برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران محل سوال است، پمپئومدعی شد: کاملا واضح است که حقوق مندرج در توافق هسته‌ای ایران، برای تمامی اعضای شورای امنیت قابل استناد است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روز پنج‌شنبه طی پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر از لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و نگرانی شدید آمریکا از پایان این تحریم‌ها سخن گفت.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علیرغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

طرح واشنگتن بخشی از راهبرد دولت ترامپ برای فشار به شورای امنیت برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی این شورا علیه ایران است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد یک دیپلمات شورای امنیت درباره قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پیش بینی کرد: این طرح از بدو ورود متوقف خواهد شد. این قطعنامه برای تصویب به ۹ رای نیاز دارد و هیچ‌یک از پنج عضو دائم شورای امنیت نباید آن را وتو کنند. با این حال دیپلمات‌های غربی پیش بینی می‌کنند مسیر آمریکا برای همراه کردن روسیه و چین برای تصویب چنین قطعنامه‌ای قطعا دشوار خواهد بود.

پس از توافق هسته‌ای ایران، قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات تهاجمی از سوی ایران را تا اکتبر ۲۰۲۰ محدود کرد. با رفع محدودیت‌های شورای امنیت، ایران می‌تواند از کشور‌های جهان تسلیحات خریداری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=319616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر