چه کسی مانع قهرمانی پرسپولیس شد

به گزارش افق انلاین ، ضیا عربشاهی در خصوص شرایط باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ما پیشکسوتان دهه ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس سال‌ها بدون چشمداشتی در این تیم بازی کردیم. می‌توانستیم با قیمت بالاتر از تیم برویم، اما به عشق هواداران و پیراهن پرسپولیس در این تیم ماندیم و خدمت کردیم.

وی ادامه داد: بیشتر پیشکسوتان پرسپولیس از جمله خود من مدارک معتبر فوتبال را داریم و به غیر از اینکه پیشکسوت تیم هستیم به عنوان یک کارشناس حق داریم درباره تیم اظهارنظر کنیم. شاید ۹۵ درصد به نفع تیم صحبت کنیم و ۵ درصد هم منفی حرف بزنیم چون نیاز است اشکالات تیم را بازگو کنیم، اما هیچوقت کسی را تضعیف نکردیم که خودمان به جایگاهی برسیم.

پیشکسوت اسبق پرسپولیس عنوان کرد: ۱۴ سال در این تیم بودم و همیشه دوست دارم تیم محبوبم نتیجه بگیرد. بازهم تاکید می‌کنم بار‌ها هم می‌توانستم بروم، اما به عشق پرسپولیس ماندم و هیچوقت هم در این سال‌ها دنبال نیمکت تیم نبودم. اعتقاد دارم همیشه احترام مربیان را باید حفظ کرد و بازیکن باید تا ابد احترام مربیانش را داشته باشد.

عربشاهی تصریح کرد: من ممنون حسن حبیبی، همایون شاهرخی، ناصر ابراهیمی و بازیکنان بزرگی که در کنار من بازی کردند و باعث پیشرفت من شدند، هستم اما در زندگی‌ام یکبار هم مربی تیم را کوچک نکردم. متاسفانه برخی از این بازیکنان این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمان رویانیان شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس تشکیل شد که اعضای هیئت مدیره آن نبی، پروین، ذوالفقارنسب بودند. علی پروین ماهی ۳۰ میلیون تومان از این شرکت حقوق می‌گیرد و باقی پیشکسوتان از جمله من، فنونی‌زاده و… ماهی یک میلیون تومان، پروین همیشه احترام پیشکسوتان را داشته و در شرکت پیشکسوتان همیشه به روی همه پیشکسوتان تیم باز است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: نمی‌خواهم فرافکنی کنم، اما باید احترام یکدیگر را داشته باشیم. بعضی‌ها در حال شیطنت هستند و هر وقت از فوتبال دور می‌مانند می‌خواهند با مصاحبه‌های جنجالی، خودی نشان دهند. مگر مجتبی محرمی در این شرکت ماهی یک میلیون تومان می‌گیرد، ایرادی دارد؟ من حرف حق را می‌زنم. برخی با مصاحبه به پرسپولیس لطمه می‌زنند و برخی هم باشگاه را دچار مشکلات دیگری کردند که حالا معلوم نیست کجا هستند؟ چرا صحبت از آنها نیست؟ آقایانی که به باشگاه لطمه‌های شدید مالی زدند، الان کجا هستند؟ طاهری که در دوره او پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته شد، الان کجاست؟ ترکاشوند که باعث بدهی‌های بازیکنان خارجی ما شد الان کجاست؟ بیایید درباره اینها صحبت کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت عجیب طاهری باعث شد ما قهرمان آسیا نشویم! کسی می‌داند او الان کجاست؟ خدا رویانیان و گرشاسبی را حفظ کند که مدیران پاکی بودند. رویانیان خانه خودش را به خاطر پرسپولیس فروخت. بیاییم درباره این مسائل صحبت کنیم تا اینکه شیطنت کنیم.

عربشاهی در پایان درباره وضعیت لیگ برتر هم گفت: به نظر من بازی‌ها را برگزار کنند و هفته آخر یک استادیوم ۵۰ هزارنفری در اختیار تیم قهرمان قرار دهند برای برگزاری جشن قهرمانی. اگر می‌خواهند لیگ را تعطیل کنند، باید قهرمان نیم فصل اول یعنی پرسپولیس را به عنوان قهرمان کل لیگ معرفی کنند.

میزان