4

آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس در مهرماه بکار بگیرد

  • کد خبر : 321203
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش ضمن ارزیابی نتایج آموزش‌های غیرحضوری تلاش کند تقویم آموزشی دچار اخلال نشده و مدارس در همان موعد مقرر به شکل حضوری تشکیل شود.

سخنرانی فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات وزیرکوه در مراسم باشکوه ...

افق آنلاین ، فرهاد فلاحتی در پاسخ به این سوال که آیا همزمانی شیوع کرونا و H۱N۱ در پاییز مانع بازگشایی مدارس خواهد شد؟ گفت: تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس در پاییز به دلیل اهمیت سلامتی دانش آموزان؛ معلمان و جلوگیری از انتقال بیماری به خانواده‌ها و سطح جامعه بسیار مهم بوده و نیازمند بررسی‌های علمی و کارشناسی بیشتری است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از توقف فرآیند آموزشی در کشور رویکرد مناسبی را درخصوص تدریس معلمان در فضای مجازی و شبکه تلویزیونی انجام می‌دهد. اما نتیجه این آموزش‌ها پس از امتحان پایان سال باید ضمن مقایسه با نتایج آموزش‌های حضوری سال‌های گذشته، مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و برای جلوگیری از  بلاتکلیفی دانش‌آموزان درسال آینده برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود.

نتایج آموزش‌های غیرحضوری مورد ارزیابی قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: آموزش و پرورش پس از امتحانات پایان سال به یک ثبات نسبی خواهد رسید و می‌تواند نتایج آموزش‌های غیرحضوری را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که میزان اطلاع از بیماری کرونا در چهار ماه آینده افزایش چشمیگری خواهد داشت، همچنین شیوه‌های پیشگیری و درمانی و امکانات بهداشتی با امروز تفاوت چشم گیری داشته و قابل مقایسه نیست. از طرفی فضای کشور هم مدیریت شده‌تر خواهد بود. از این رو با گذشت زمان بهتر می‌توانیم در خصوص بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری کنیم.

آموزش و پرورش تلاش کند مدارس تقویم آموزشی تغییر نکند 

وی با بیان اینکه کرونا در مناطق مختلف کشور، اپیدمی‌های متفاوتی داشته است، ادامه داد: نمی‌توانیم نسخه واحدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بنویسیم. اما وزارت آموزش و پرورش باید تلاش کند مدارس را بر اساس همان تقویم آموزشی و به همان شکل حضوری آغاز کند. اما اگر در برخی از نقاط کشور شرایط به نحوی است که نمی‌توانیم کلاس‌ها را به شکل حضوری آغاز کنیم، تدریس به همان شکل غیرحضوری، ویدئو کنفرانس در فضای مجازی تا زمان رسیدن به شرایط مطلوب‌تر ادامه دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و تلاش مدیران و همراهی و انسجام مردم تقویم آموزشی دچار اخلال نشود و مدارس در همان موعد مقرر به شکل حضوری تشکیل شود.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر