3

نماینده تهران: نمایندگان مجلس در تصویب قوانین بنگاه‌داری نکنند/باید ارتباط میان مردم و نمایندگان را گسترش دهیم

  • کد خبر : 323181
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط ۲۵ درصد از لوایح، طرح ها و قوانین تصویب شده در مجالس قبلی به نتیجه رسید و ۷۵ درصد از آنها بی ثمر باقی مانده است افزود: برخی نمایندگان به جای جمع آوری منابع و پرداختن به نیازها، خود به بنگاه دار تبدیل شده اند که نباید اینگونه باشد.

نماینده تهران: نمایندگان مجلس در تصویب قوانین بنگاه‌داری نکنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط ۲۵ درصد از لوایح، طرح ها و قوانین تصویب شده در مجالس قبلی به نتیجه رسید و ۷۵ درصد از آنها بی ثمر باقی مانده است افزود: برخی نمایندگان به جای جمع آوری منابع و پرداختن به نیازها، خود به بنگاه دار تبدیل شده اند که نباید اینگونه باشد.

به گزارش ایرنا، اقبال شاکری روز دوشنبه در جمع اعضای نظام مهندسی ساختمان و تشکل های صنفی مرتبط استان تهران وظیفه نمایندگان را تبدیل نیاز به تقاضا برشمرد و افزود: باید ارتباط میان مردم و نمایندگان را گسترش دهیم تا به نتیجه بهتری در تصویب و بررسی قوانین دست یابیم.

وی افزود: از وظایف اصلی ما در مجلس گوش دادن و به مطالبات ذینفعان اصلی مباحثی است که در قوه مقننه مطرح می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون به جای آنکه وقت بگذاریم و صدای ذینفعان را بشنویم، در عمل هیچ کاری انجام نداده ایم اظهار داشت: برای جلوگیری از تکرار این وضعیت در مجلس جدید، باید مسائل را از منظر کسانی بشنویم که بناست قوانین مصوب را اجرا کنند.

شاکری تاکید کرد: اگر قوانین موجود کنونی نیز به درستی اجرا شود، منافع بسیاری از مردم تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و طرح یک مصوبه در  مجالس حداقل سه سال به طول می انجامد و در این زمینه لازم است که آسیب شناسی انجام گیرد که چرا باید چنین فرآیند طولانی سپری شود.

شاکری ادامه داد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باید کاری کنند که مطمئن باشند زمانی که موضوعی مطرح می شود، مردم در آن حضور دارند.

سازمان نظام مهندسی پیگیری بروز رسانی قوانین خود باشد

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری بروزرسانی قوانین مربوط به نظام مهندسی ساختمان در مجلس یازدهم شد و گفت: عملکرد دوره های قبلی خانه ملت نشان داده است که زمان طولانی برای بررسی لوایح دولت و طرح های نمایندگان سپری می شود و در عمل بازدهی پایینی وجود دارد.

احمد دنیامالی تاکید کرد: اینکه بسیاری از افراد می اندیشند که جامعه مهندسی زیاده خواه هستند، انصاف را رعایت نمی کنند و باید متوجه باشند که رکود در فعالیت اعضای این جامعه، متاثر و تاثیرگذار بر وضعیت کل اجتماع است و در رشد نرخ بیکاری اثر می گذارد.

وی تاکید کرد: امکان ندارد یک پروژه و کار تخصصی بدون سیستم مدیریتی بتواند به سرانجام برسد از همین رو باید نسبت به تدوین و اصلاح قوانین مورد نیاز نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک نهاد تخصصی نیز از فعالان این حوزه بهره گرفت.

دنیامالی افزود: در صورتی که خود متخصصان و دلسوزان این حوزه وارد بحث اصلاح و بروزرسانی قوانین نشوند، این موضوع همچنان به عنوان یک مسالهع باقی خواهد ماند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ۲۳ درصد از لوایجی که طرف دولت در مجلس نهم مطرح شد به صحن علنی راه یافت، اضافه کرد: از میان ۵۲۳ طرح مطرح شده نیز نزدیک ۱۰۰ مورد توانست در صحن ارائه شود.

وی یادآورشد: با چنین وضعیتی، اگر خود جامعه مهندسی برای اصلاح قوانین پیشگام نشود، نباید امیدی به رفع این مساله داشته باشد و ما نیز در کنار اعضا و مسئولان آنان همراهی و فراهم سازی زمینه لازم را خواهیم داشت.

دنیامالی مساله دیگر متوجه جامعه نظام مهندسی را نوسان بازار مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: باید متوجه بود که این اشکال ارتباطی به جامعه مهندسی ندارد و متوجه دولت و وزارت اقتصاد و دارایی است که زمینه خانه دار شدن مردم را فراهم نکرده اند.

نظام مهندسی در عملکرد خود بازنگری کند

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: سازمان نظام مهندسی باید در نظارت بر ساخت و سازها، عدالت در واگذاری پروژه ها به مهندسان ناظر، تاکید بر مدیریت و امنیت انرژی و ارائه خدمات مهندسی مبتنی بر اصول فنی تاکید و تجدید نظر داشته باشد.

رحمت الله فیروزفر اظهارداشت: رعایت این نکات می تواند منجر به افزایش اعتماد مردم در واگذاری نظارت بر ساخت و سازها به جامعه مهندسی موثر باشد.

وی بر لزوم توجه به تاکیدات رهبری در روند ساخت و سازها تاکید و خاطرنشان کرد: آنچه که طی سال های گذشته در جریان زلزله با آن مواجه شدیم نشان داد که در کیفیت ساختمان های بنا شده چندان موفق نبوده ایم.

فیروزفر با بیان اینکه از اعضای نظام مهندسی انتظار می رود که نقش نظارتی بیشتری داشته باشند، ادامه داد: در صورتی که مشکل فعالان این حوزه، قانونگذاری و اصلاح آئین نامه های موجود باشد، مجلس همراهی و کمک لازم را خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی و عدم صداقت در کارها را باید به عنوان یک افت در نظام اداری اصلاح کرد.

وی بر لزوم تاثیرگذاری نظام مهندسی در سیاست های شهری  تاکید کرد و خواستار مقابله با پدیده امضا فروشی که گاه مساله بی ریشه و پایه است، شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان واحدهای صنفی حوزه ساختمان در بخش های مختلف ضمن اشاره به توانمندی تشکل خود، مطالباتشان را نیز مطرح ساختند و خواستار تشکیل فراکسیون تشکل های فنی و مهندسی شدند.

این دومین جلسه نظام مهندسی ساختمان تهران با نمایندگان مجلس و تشکل های صنفی حوزه ساختمان سازی بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر