1

خوشبختانه روند اجرای حکم اعدام هموطنان در عربستان متوقف شده است

  • کد خبر : 32387
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵

من از مردم هوشمند کشورمان می‌خواهم تا خود را درگیر نوسانات مقطعی نکند و اقتصاد را به تحولات جهانی پیوند ندهند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون بحث لغو تحریم‌ها در جریان مذاکرات ۱+۵ گفت: من قصد ندارم تا اجلاس بعدی در خصوص این مسئله صحبت کنم و از شما نیز می‌خواهم ‌مسئولان را برای صحبت کردن در این خصوص تحت فشار نگذارید.

پایگاه خبری افق:وی افزود: در مورد سؤالی که شما مطرح کردید، من مسئول انتشار اخباری که در رسانه‌های گوناگون در این باره منتشر می‌شود، نیستم و اگر شما متن این اخبار را بخوانید، متوجه می‌شوید که من از اقدام برای رفع تحریم‌ها صحبت کردم.

وزیر امور خارجه با اشاره به ابراز رضایت مقامات دو طرف در جریان مذاکرات ۱+۵ گفت: ما نیاز داریم برای اینکه اعتماد دو طرف جلب شود اقدامات اعتمادساز را انجام دهیم که به طور تبع یکی از آنها می‌گوید بحث لغو تحریم‌ها باشد.

صالحی گفت: ما خودمان را در بحث هسته‌ای حق می‌دانیم چرا‌که همانگونه که مقام معظم رهبری با فتوای خود که بر اساس یک مبنای فقهی صادر شده است، اعلام کرده‌اند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

وی افزود: در غیر این صورت مواضع ما دچار تناقض‌های فراوانی می‌شد، از این رو به نظر من باید اقدامات سازنده به خصوص از طرف غربی‌ها صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روند شروع شده در مذاکرات بتواند بحث ساختگی هسته‌ای را به پایان برساند، گفت: من به شدت نسبت به بحث هسته‌ای و به ثمر رسیدن این مسئله خوشبین هستم.

صالحی در ادامه تأکید کرد: من از مردم هوشمند کشورمان می‌خواهم تا خود را درگیر نوسانات مقطعی نکند و اقتصاد را به تحولات جهانی پیوند ندهند.

وی افزود: گاهی مواقع برخی‌ها پیش من می‌‌آیند و می‌گویند که ما در بحث سکه و دلار ضرر کردیم، به عنوان مثال چندی پیش شخصی به نزد من آمد و گفت که خانه خود را برای خرید سکه فروخته است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این مسئله به خطر انداختن معیشت کشور است و ما نباید اقتصاد خود را با چنین مسائلی گره بزنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درمورد زندانیان ایرانی در عربستان گفت: برخی از هموطنان ما که در شهر دمام زندانی هستند، محکوم به اعدام شدند و من در این خصوص با سعودالفیصل وزیر امورخارجه عربستان صحبت کردم و خوشبختانه روند اجرای حکم اعدام این هموطنان متوقف شده است.

وی افزود: امیدوارم با مبادله توافق‌نامه‌های دوجانبه بین ایران و عربستان درباره تبادل زندانیان زمینه آزادی این عزیزان فراهم شود.

همچنین وزیر امورخارجه از سفر قریب‌الوقوع خود به تونس خبر داد و گفت: در این سفر راه‌های گوناگون گسترش روابط دوجانبه از جمله بیشتر کردن ارتباطات مردمی بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مگه اعدام نشدند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر