6

همه مقامات ارشدی که از کابینه ترامپ برکنار شدند +تصاویر

  • کد خبر : 325099
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

اشتیاق رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر کارکنان کابینه خود حتی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور کم نشده است و پشت پرده برخی از این تغییرات هنوز مشخص نشده‌اند.

همه مقامات ارشدی که از کابینه ترامپ برکنار شدند+عکس

اشتیاق رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر کارکنان کابینه خود حتی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور کم نشده است و پشت پرده برخی از این تغییرات هنوز مشخص نشده‌اند.

به گزارش افق انلاین ، وبگاه خبری «هیل» در یادداشتی به قلم «مورگان چالفانت» نوشت، ترامپ بعد از تبرئه از استیضاح، تغییرات سردرگم‌کننده‌ای را در کارکنان خود در کاخ سفید اعمال کرده است و ظاهراً این موضوع با ورود «مارک مدوز»، رئیس‌ کارکنان جدید کاخ سفید سرعت گرفته است.

هیل در این یادداشت نوشت، ترامپ بر تغییر و تحولات در کابینه و سطوح بالای دولت خود نظارت داشته و اشتیاق شدید خود را برای عزل و جایگزینی مقامات ارشد و تغییر نقش کارکنان موجود در دولت را نشان داده است.

ترامپ رئیس کارکنان، دبیر مطبوعات، مدیر امور مقننه و مشاور سیاست داخلی خود را تغییر داده است و به زودی نیز با دو مشاور ارشد اقتصادی خود خداحافظی می‌کند.

هیل در ادامه نوشت، اما تغییرات اخیر به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ چشمگیر بوده است. از مقاماتی که در دولت گذشته فعالیت داشته‌اند نیز به طور غیررسمی خواسته شده که تا زمانی که انتخابات در ماه نوامبر برگزار می‌شود، شغل خود را ترک نکنند.

سخنگوی کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش در این باره گفته که در دولت بوش صحبت‌ها اصولاً یک سال قبل از انتخابات مطرح می‌شدند و اینکه اگر فردی می‌خواست شغل خود را ترک کند، هم‌اکنون این کار را انجام دهد.

هیل همچنین در این یادداشت نوشت، این تغییرات در حالی اعمال می‌شوند که دولت ترامپ با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و وی نیز نگران سرنوشت انتخاباتی خود است.

بخشی از این تغییرات همچنین به رئیس‌ کارکنان جدید کاخ سفید که در ماه آوریل آغاز به کار کرده، نسبت داده شده است که تقریباً بلافاصله بعد از او نیز «کیلی مک‌اننی»، سخنگوی کمپین ترامپ و دبیر مطبوعات کاخ سفید معرفی شد.

در ادامه نام و تاریخ برکناری برخی مقامات ارشد دولت ترامپ ذکر شده‌اند.

۱- جان بولتون، مشاور امنیت ملی (تاریخ برکناری سپتامبر ۲۰۱۹): دونالد ترامپ روز سه شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در توییتی ضمن اعلام خبر برکناری جان بولتون نوشت که با بسیاری از پیشنهادهای او به عنوان مشاور امنیت ملی مخالف بوده است.

اخیراً بولتون با انتشار بخش‌هایی کتاب خاطرات خود با ترامپ، در رسانه‌ها به بمب خبری جدید علیه رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده است.

۲- دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا (تاریخ برکناری ژوئیه ۲۰۱۹): دونالد ترامپ در توئیتی خبر استعفای آقای کوتس را اعلام کرد و گفت که وی اواسط ماه اوت از این پست کنار خواهد رفت و در عوض «جان راتکلیف» نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان جای او را خواهد گرفت.

۳- جیمز ماتیس، وزیر دفاع (تاریخ برکناری ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸): دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد که جیمز ماتیس در پایان ماه فوریه بازنشسته خواهد شد. اما از جانشین آقای ماتیس نامی نبرد.

۴- راین زینکی، وزیر کشور (تاریخ برکناری ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸): دونالد ترامپ در توئیتی نوشت آقای زینکی در پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۸) از مقامش کناره‌گیری می‌کند. جزئیاتی در مورد علت کناره‌گیری او عنوان نشده است.

۵- کرستین نیلسن، وزیر امنیت ملی (تاریخ برکناری ۸ آوریل ۲۰۱۸): وی که مسئول اجرای بعضی از سیاست های جنجالی آمریکا در امور مرزی بود از این مقام استعفا کرد. نیلسن در استعفانامه‌اش دلیلی برای رفتن ارائه نکرد و فقط نوشت که اکنون وقت مناسبی برای ترک این پست است.

۶- جان کِلی، رئیس کارکنان کاخ سفید (تاریخ برکناری ۸ دسامبر ۲۰۱۸): این ژنرال بازنشسته نیروی دریایی در ژوئیه سال ۲۰۱۷ توسط ترامپ منصوب شد و خود او نیز خبر از استعفای او داد. گفته می‌شود جان کلی که ترامپ را «احمق» خطاب کرده بود، مجبور شده بود در برابر دوربین‌ها آن را تکذیب کند.

۷- جف سشنز، دادستان کل (تاریخ برکناری ۷ نوامبر ۲۰۱۸): این سناتور جمهوریخواه از ایالت آلاباما، اولین کسی بود که از کاندیداتوری دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت کرد. اما ترامپ با او میانه خوبی نداشت، به‌ویژه به‌خاطر اینکه آقای سشنز از تحقیقات درباره ادعای تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه خود را کنار کشیده بود.‏

۸- نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل (تاریخ برکناری ۹ اکتبر ۲۰۱۸): وی فرماندارسابق ایالت کارولینای جنوبی و اولین زن غیرسفید پوست بود که در کابینه آقای ترامپ به کار مشغول شد. هیلی در زمان استعفا اعلام کرد که تنها تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در سمت خود باقی می‌ماند.

۹- دیوید شولکین، وزیر اموربازنشستگان نظامی (تاریخ برکناری ۲۸ مارس ۲۰۱۸): دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی استعفای دیوید شولکین، وزیر امور بازنشستگان نظامی را اعلام کرد؛ وی پزشکی است که در دوران باراک اوباما، معاون وزیر امور بازنشستگان نظامی بود.

۱۰- اچ آر مک مستر، مشاور امنیت ملی (تاریخ برکناری ۲۲ مارس ۲۰۱۸): کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ و مک‌مستر مدت‌ها درباره استعفای او حرف می‌زدند ولی این تغییر را به تعویق انداختند. مک مستر، سپهبد نیروی زمینی ارتش آمریکا بود که در عراق و افغانستان خدمت می‌کرد.

۱۱- رکس تیلرسون، وزیر خارجه (تاریخ برکناری ۱۳ مارس ۲۰۱۸): دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد که آقای تیلرسون را برکنار و مایک پومپئو را به جای اوانتخاب کرده است. ترامپ بعد از اعلام برکناری  تیلرسون گفت که آن دو در مسائلی مانند پرونده هسته‌ای ایران با هم اختلاف داشتند.

۱۲- گری کوهن، مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصادی (تاریخ برکناری ۶ مارس ۲۰۱۸): خبر برکناری  کوهن چند روز پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم منتشر شد.

۱۳- هوپ هیکس، مدیر ارتباطات کاخ سفید (تاریخ برکناری ۲۸ فوریه۲۰۱۸): وی که پیشینه‌ای در سیاست نداشت در سال ۲۰۱۶ وارد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ شد و پس از پیروزی او به عنوان مدیر روابط عمومی به کاخ سفید منصوب شد. استعفای هیکس ۲۹ ساله یک روز پس از ادای شهادت در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اعلام شد. وی در آن جلسه که به تحقیقات کنگره درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مربوط می‌شد، گفته بود کارش اقتضا می‌کند گاهی «دروغ مصلحتی» بگوید.

تنها در شش ماهه نخست ریاست جمهوری ترامپ، ۱۲ چهره کلیدی از دولت وی خداحافظی کردند. یکی از آنها «آنتونی اسکاراموچی» بود که تنها ۱۰ روز در کاخ سفید دوام آورد.

«سالی ییلتس» دادستان کل ایالات متحده نیز قربانی دیگری بود که به دلیل خودداری از دفاع از نسخه اولیه فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد کشورهای عمدتا مسلمان، از سمت خود برکنار شد. «کتی والش» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز دولت ترامپ را ۷۰ روز همراهی کرد. چندین چهره دیگر در کاخ سفید نیز قربانی این تصمیمات ترامپ شده‌اند.

خبرها نیز حاکی از آن است که «کوین هَسِت»، مشاور اقتصادی ترامپ که به طور موقت در ماه مارس امسال به کاخ سفید بازگشت تا به دولت در ارائه پاسخ به شکست‌های اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا کمک کند، شغل خود را در تابستان امسال ترک خواهد کرد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=325099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر