6
ارمنستان:

لزومی به مداخله نظامی روسیه در نزاع کنونی در قره‌باغ نمی‌بینم/ارمنستان می‌تواند از خودش دفاع کند

  • کد خبر : 334699
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

روسیه با تلاش‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور به دستیابی به توافق آتش بس در قره‌باغ کمک کرد. 

ارمنستان: لزومی به مداخله نظامی روسیه در قره‌باغ نیست

رئیس‌جمهوری ارمستان اظهار کرد: لزومی به مداخله نظامی روسیه در نزاع کنونی در قره‌باغ نمی‌بینم.

به گزارش افق آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرمن سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان در گفت‌وگو با شبکه “فرانس ۲۴” اظهار کرد: در خصوص روسیه لزومی به مداخله نظامی آن نیست ارمنستان می‌تواند از خودش دفاع کند. به جای دخالت دادن روسیه بهتر است صحبت از خارج کردن ترکیه و لزوم ممانعت از تاثیرگذاری آن بر روند درگیری‌ها شود.

به گفته رئیس‌جمهوری ارمنستان، روسیه در طول دوره‌های گذشته روابط با ارمنستان را در اولویت خود نگه داشته و در عین حال از روابط خوب خود با جمهوری آذربایجان محافظت کرده در حالی‌که بر خلاف ترکیه در درگیری‌ها دخیل نیست؛ مساله‌ای که به روسیه اجازه می‌دهد در این درگیری‌ها نقش واسطه را داشته باشد. لذا روسیه با تلاش‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور به دستیابی به توافق آتش بس در قره‌باغ کمک کرد.

سرکیسیان، باکو را مسؤول نقض این آتش بس امضا شده در ۱۰ اکتبر در مسکو بعد از مذاکرات طولانی وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به میانجی‌گری لاوروف دانست و گفت: آذربایجان می‌خواهد به دلیل حضور ترکیه که در تلاش است اهداف خاصی در منطقه دنبال کند نزاع را به صورت نظامی حل کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. الاغ مگه خاک اذربایجان با من بمیرم و تو بمیری اشغال شد مگه غیر از جنگ و کشتار میسر شد زبان ادمی زاد را که نمیفهمید مگه غیر از جنگ راه دیگری وجود دارد بگذریم که اشغال هم در قد و قواره اتان نبود برو سپاس گذار دو کشوری باش که کمکت کردند این چنین غلطی بکنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر