3

دیدار مرکل و ماکرون در آستانه عهده داری ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 325166
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان در آستانه عهده داری ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا امروز در این کشور با هم دیدار و درباره موضوعات مهم بین‌المللی از جمله بحران کرونا گفتگو خواهند کرد.

دیدار مرکل و ماکرون در آستانه عهده داری ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا

به گزارش افق انلاین به نقل از روزنامه “پاسایر نویه پرسه”، دو روز مانده تا عهده داری ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا، “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان و “امانوئل ماکرون”، رئیس جمهور فرانسه در مهمانخانه دولت آلمان با هم دیدار می کنند.

بازسازی دوباره اقتصادی اروپا بعد از بحران کرونا از موضوعات مهم مذاکرات این دو مقام اروپایی خواهد بود. این دیدار اولین ملاقات حضوری رئیس جمهور یک کشور خارجی با مرکل بعد از شیوع کرونا خواهد بود.

بر اساس اطلاعات دولت آلمان در این دیدار همچنین درباره دیگر موضوعات اروپایی و بین المللی هم گفتگو خواهد شد.

ماکرون و مرکل در ماه می یک صندوق کمکی به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد یورو را برای کمک به اقتصاد بحران زده اروپا بعد از بحران کرونا پیشنهاد دادند. رئیس کمیسیون اروپایی هم متعاقبا یک طرح بازسازی اقتصادی اروپایی با حجم ۷۵۰ میلیارد یورو را ارائه داد که ۵۰۰ میلیارد یوروی آن به عنوان کمک هزینه و ۲۵۰ میلیارد یورو هم به عنوان وام به کشورهای اروپایی اعطا می شود. این بدهی ها باید تا سال ۲۰۵۸ مشترکا از بودجه اتحادیه اروپا بازپرداخت شود.

مرکل و ماکرون برای توافق درباره این بسته کمکی اروپایی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم تبلیغ می کنند. البته کشورهای اتریش، هلند، سوئد و دانمارک مخالف پرداخت وام های بلاعوض به کشورهای بحران زده اروپایی هستند.

دیدار با مرکل برای رئیس جمهور فرانسه که از موافقان سرسخت اجرایی شدن طرح بازسازی اقتصادی کمیسیون اروپایی است اهمیت بالایی دارد. صدر اعظم آلمان از مهم ترین متحدان ناتو است.

مرکل هم بر لزوم اجرایی شدن هر چه سریع تر این بسته اقتصادی تاکید داشته و البته اختلافات در این باره را بسیار زیاد ارزیابی می کند. وی بعد از نشست ویدئویی اخیر سران اروپایی در این باره گفته بود که پل هایی که همچنان باید بسازیم بسیار زیاد است.

“الکساندر گراف لامبسدورف” از سیاستمداران بلند پایه اروپایی هم از مرکل و ماکرون درخواست کرده که در دیدار خود مسیری برای شروع مجدد اقتصاد اروپا را تنظیم کنند. وی تاکید کرد که آلمان و فرانسه باید بخصوص درباره پیشنهادهای توافق برای صندوق بازسازی دوباره اقتصاد اروپا کار کنند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=325166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر